יום טוב לישראל

5 מתנות יצירתיות לט"ו באב שלא עולות כסף

בימי קורונה לאף אחד אין חשק להוציא סכומים רציניים, אבל מה אם נגיד לכם שיש לנו הצעות למתנות זוגיות מושלמות שיקרבו ביניכם - ולא תצטרכו לרכוש כלום מראש? (זוגיות)

חיה כהן | כיכר השבת |
מתנות יצירתיות לט"ו באב שלא עולות כסף (צילום: Matt Seymour on Unsplash)

"לא היו ימים טובים לישראל כחמישה-עשר באב וכיום הכיפורים". ביום זה הקב"ה מחל לעם על חטא המרגלים והשבטים הותרו להתחתן זה עם זה ובמסגרת השמחה הגדולה והחיבור בין הקב"ה לכנסת ישראל, מתואר במשנה כיצד בנות ירושלים היו יוצאות לחולל בכרמים בבגדי לבן שהשאילו זו מזו כדי שכולן יוכלו לשמוח בצורה שווה, ללא דאגות. ובזמן זה היו נוהגים בחורי ישראל למצוא להם אישה, זיווג שלמעלה כנגד זיווג שלמטה.

מאז, נקשר ט"ו באב לנחמה וקירוב לבבות ואין יום מתאים ממנו לציין את הדרך הזוגית שעשיתם יחד. כחלק מאותו ציון דרך, נהוג לפנק במתנות - אלא שאז אנחנו נופלים ללופ הקבוע: פיצוץ של פרסומות ושיטות שיווק לא מתוחכמות במיוחד בניסיון לשכנע אותנו בכל דרך אפשרית לקנות את הקיטש הקבוע; שוקולדים, פרחים ורצוי גם איזה יהלום, תלוי כמה אתם אוהבים, כמובן.

אם יש שיעור שהקורונה לימדה אותנו, זה להעריך את הביחד הזוגי על פני עוד מתנה חומרית שכנראה תישכח אי שם כי פתק ההחלפה כבר פג תוקף והבושם היקר הזה לא באמת לטעמנו. אז הנה חמישה רעיונות למתנות שישבחו את המרחב הזוגי ויקרבו ביניכם, בלי לקרוע את הארנק ולמעשה, יתכן שאפילו לא תצטרכו לפתוח אותו מלכתחילה. שווה, לא?

1. לבשל ביחד

הטריק הכי ישן בספר טוען שכדי להגיע לליבו של כל אדם וכל אישה כדאי לבחור בקיבה, אבל מה אם תתחילו עוד קודם? בחרו יחד מתכון שדורש עבודה בארבע ידיים - אל תחששו ללכת על משהו מסובך! וקדימה לעבודה. הבונוס? בסוף עוד תחכה לכם ארוחה מפנקת.

2. לצאת להליכה על חוף הים או בפארק

הכי קלאסי, הכי פשוט והכי כיף. תוכלו לעשות זאת במשך שעה או לקחת חצי יום ולסגור עם פיקניק בשקיעה. אם אתם מיטיבי לכת, מסלול אתגרי שכולל מים זו גם אופציה, אבל כאן העסק מתרחב לטיול של ממש, לשיקולכם.

3. ללמוד ביחד סוגיא בגמרא

אם תמיד רצית להיכנס לעולם הלימוד ולא מצאת הזדמנות - הנה אחת. קבעו חברותא ופצחו יחד סוגיא בגמרא. השטייגען והברען כבר יקרו מאליהם (באחריות) ואין דבר מקרב יותר מהתנצחות טובה תוך כדי לימוד.

4. לכתוב מכתב זה לזו

שיחת נפש, כבודה במקומה מונח. הפעם ניתן כבוד למכתב אישי שכתוב בכתב יד. הקדישו זמן לכתוב זה לזו מכתב ארו מושקע שמתאר לפרטים את הרגע הכי מיוחד שלכם ביחד (ולא, זה לא חייב להיות דווקא החתונה או הלידה הראשונה). לשדרוג, תוכלו להקריא בקול זה לזו את המכתב שנכתב עבורכם (לא מה שכתבתם) על כוס קפה ועוגה.

5. לתת ׳פס׳ מחוץ לבית ל-24 שעות

עד עכשיו דיברנו על דברים שעושים ביחד כדי להגביר את הקרבה, אבל לפעמים צריך קצת להתרחק. אם גדול עליכם 24 שעות אפשר כמובן גם פחות, אבל הרעיון הוא לומר לבן / בת הזוג - קחו את הזמן הזה, תנשמו אוויר ותחזרו עם כוחות מחודשים. אני אחכה לך כאן.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית