הפרויקטור מציב יעדים

רוני גמזו מזהיר: חתונת בעלזא - פוטנציאל להדבקה המונית

פרויקטור הקורונה, רוני גמזו, הבהיר כי אמנם דעתו התקבלה בקבינט - אך הסגר עדיין על השולחן • לדבריו, "אנחנו רוצים עוד הקלות, אבל המשימה העיקרית היא לדחות את מקדם ההדבקה" (בארץ)

(צילום: Miriam Alster/FLASH90)

אחרי אישור תכנית הרמזור בקבינט הקורונה, הפרויקטור רוני גמזו, נשא בצהריים (חמישי) דברים לציבור ואמר כי המשימה היא להוריד משמעותית את מספר החולים החדשים ביום.

תחילה הזהיר כי "ישראל נמצאת כרגע בתחלואת הקורונה הגבוהה בעולם לפי נפש, וזה אומר שלאורך זמן אי אפשר להמשיך ככה. זה מצב שבו תחלואה של 1,600 חולים ביום יוצרת כל הזמן עומס על מערכת הבריאות. המערכת עדיין עומדת בעומס, אבל אנחנו חייבים בנקודת הזמן הזאת להמשיך במגמת הורדת התחלואה".

"המטרה להוריד את התחלואה לכיוון של מאות עד ספטמבר. זה קשה מאוד אבל זו המטרה. ישראל מדשדשת, והדשדוש פוגע במצב הכלכלה. ישראל השיגה הקטנה של התחלואה, עצירה ואולי אפילו תהליך של הפחתה. אנחנו סביב ה-1 במקדם ההדבקה, ברור לנו שזה נעצר".

לדבריו, "ברור שכולם מבינים את המשמעות של הסגר, והדחיפה לחפש כלים להפחתת התחלואה כמעט בכל מחיר הייתה על הכתפיים שלי. לאחר התייעצות עם כל המומחים בישראל, הכיוון הוא שכרגע נחכה עם הצעדים הדרסטיים מתוך ההערכה של המצב הכלכלי".

"במקום סגר מלמעלה, אני רוצה סדר - שותפות מלמטה של כולנו. זה המסר שלי, זה המסר שהתקבל בקבינט ממני. ברור לשרי הקבינט שהמחיר של סגר הוא גדול".

בהתייחסות לחתונה ההמונית של בעלזא אתמול אמר, "כרגע אנחנו רואים שמחות עם הפרה של הכללים וזה לא יכול להימשך. מי שעושה את זה אקט של כמעט רולטה. מה שראינו אתמול בחתונה זה פוטנציאל להדבקה המונית - צריך להיות יותר נוקשים, לא אכיפה במהלך האירוע - אכיפה לפני האירוע".

"אני פונה לציבור החרדי ואומר: דבר שכזה - זה בוודאות הדבקה, ואם יש קשישים זה בוודאות חולים קשים".

על התכנית לחלק את הערים לאדומות, כתומות וירוקות אמר כי "שום דבר לא סגור עדיין לפרטי פרטים", אבל הסביר כי "על פי הגדרת העיר נאפשר את השוני בהגבלות מבפנים ובחוץ, על פי הצבע של העיר. יש לזה מורכבויות של תנועה בין ערים ותכנון לאורך זמן אבל ההישג הוא שתושבי העיר קובעים את גורלם לעתיד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר