פרסום ראשון

גור נלחמו; מדוע נעדרת חתימת הרב שפרן?

בחסידות גור זעמו על הדיין שהתיר למתנגדיהם לפנות לערכאות, ומחקו את שמו מפרסומי פורום הרבנים והרופאים בעיתון 'המודיע' • מהמכתב שיפורסם מחר, שמו נעדר (חרדים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
הדיין הרב מנדל שפרן (צילום מסך, מתוך קול הלשון)

פרסום ראשון: בעקבות מאבק חסידות גור, הדיין הגרמ"מ שפרן כבר אינו חבר בפורום שהקימה עיריית בני ברק, הכוללת רבנים ורופאים בכירים המפקחים על שמירת כללי הבריאות במוסדות ובבתי הכנסיות בעיר - כך טוענים בכירים המעורבים בנושא בשיחה עם 'כיכר השבת'.

לטענת אותם גורמים, הרקע הוא ההיתר שהעניק למתנגדים לחסידות גור לפנות לערכאות ולא ללכת להתדיין בפני בתי דין תורניים. בעיריית בני ברק ומקורבי עדיין, מכחישים את הטענה.

בפורום של עיריית בני ברק, היו חברים תחילה הדיינים הגאונים: הרב שריאל רוזנברג, הרב יהודה סילמן, הרב מסעוד בן שמעון, הרב מנדל שפרן, הרב נתן בן סניור והרב סיני הלברשטאם. לצידם, מונו שורה של רופאים בכירים.

בהודעות שהוציאו עד כה, צנזרו בעיתון 'המודיע', המזוהה עם חסידות גור, את שמות הרבנים והסתפקו בתואר הכללי "גדולי הרבנים ומורי ההוראה", בצעד חריג שעורר תמיהות רבות.

כעת, מסבירים גורמים בחסידות גור כי הרקע לכך היה הרצון שלא לציין את שמו של הדיין הרב שפרן, וזאת כאמור, בעקבות ההיתר שהעניק למתנגדיהם לפנות לערכאות.

בעקבות המאבק שניהלו, טוענים גורמים בעיריית בני ברק כי הוחלט להחליף את הדיין הגרמ"מ שפרן, ולמנות במקומו את הגאון רבי אריה זילברשטיין, רב חסידי גור בבני ברק.

במכתב שיתפרסם מחר (שישי) בשלושת היומונים החרדים, המודיע, המבשר ויתד נאמן - ונחשף לראשונה כאן ב'כיכר השבת', נעדר שמו של הרב שפרן.

על המכתב חתומים שורה ארוכה של רבנים, המורים כיצד לנהוג בחתונות - מבלי לסכן חלילה אנשים, עקב העובדה שאירועי שמחות גרמו לנדבקים רבים.

בעיריית בני ברק טענו בתגובה ל'כיכר השבת' כי הרב שפרן עדיין חבר בוועדה, וכי חתימתו נעדרת מסיבה אחרת: הוא התנגד לנכתב באחד הסעיפים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר