בעקבות 'כיכר השבת'

פרופסור רוני גמזו התנצל: אמנה נציג חרדי ספרדי למועצה המייעצת

פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, התייחס לפרסום ב'כיכר השבת' לפיו לא נבחרו נציגים חרדים ספרדים למועצה המייעצת, התנצל והתחייב למנות בקרוב נציגים נוספים (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
רוני גמזו (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

יממה לאחר הפרסום ב'כיכר השבת', לפיו במועצה המייעצת למלחמה במאבק הקורונה לא מונו נציגים חרדים מהציבור הספרדי אלא מהחסידי והליטאי בלבד, פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, מתנצל ומתחייב לתקן.

כפי שדווח אמש ב'כיכר השבת', החרדים שנבחרו הם הרב חנניה צ׳ולק, אברהם יוסטמן, יוסי דייטש ואריק אדלר. הארבעה יהיו חברים במועצה המייעצת ל'מגן לישראל', הגוף המרכז את המאבק בנגיף הקורונה.

לדברי רוני גמזו, הדבר אירע בשוגג ודווקא בשל העובדה שלא נבחן מוצאו של איש מהחברים שמונו וכי הוא מקבל את הביקורת בהבנה ויפעל לאלתר למנות נציגים יוצאי עדות המזרח.

בפתח מכתבו כותב גמזו: "המאבק בנגיף הקורונה משותף לכולנו. הנגיף איננו מבחין בין גברים לנשים, חרדים או חילונים וכמובן גם לא בין אשכנזים ליוצאים עדות המזרח.

"אמש נחשפתי לביקורת כי המועצה האזרחית איננה כוללת נציגות ספרדית-חרדית, ואני מקבל אותה בהבנה. הדבר אירע בשוגג ובתום-לב, דווקא מתוך המקום שלא בחן את הרקע וההשתייכות של כל נציג על בסיס מוצאו".

"מחובתנו לתת ביטוי לכל הקהלים", הדגיש גמזו: "ולכן עוד היום אפעל לצרף מספר חברים יוצאי עדוה״מ למועצה האזרחית המייעצת מתוככי המגזר החרדי. קבלו את התנצלותי הכנה".

יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ מיכאל מלכיאלי, תקף אמש: "הדרת נציגים מזרחיים חרדים מהמועצה הארצית המייעצת למגן ישראל, הינה ביזיון וזלזול במאבק המשותף לקטיעת שרשרת הדבקות מנגיף הקורונה".

לדבריו, |זאת שערוריה של ממש שמוקמת מועצה ארצית מייעצת למגן ישראל על מנת להתמודד עם נגיף הקורונה, ולא מצאו אף נציג מזרחי חרדי לרפואה שיהיה חבר במועצה. שיקולי אגו וכבוד שכאלו, בסוף הם אלו שיפגעו במאבק המשותף למגר את הדבקות האין סופיות. הנציגים שמכירים ומחוברים לשטח ולקהילות ,הם האנשים האמיתים שיכולים בסופו של יום לעזור ולסייע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר