צפו בנאום

אייכלר: אם ילכו לבחירות, יש סכנה לאלימות

ח"כ ישראל אייכלר דיבר הערב במליאת הכנסת על הסכנה הטמונה בהליכה לבחירות בעת הזו. לאחר מכן, תקף את החלטת הבג"ץ על מניעת הריסת בית המחבל. צפו (אקטואלי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אייכלר בכנסת (צילום: Miriam Alster/FLASH90 וידאו: ערוץ הכנסת)

ח"כ ישראל אייכלר דיבר הערב (שני), בכנסת נגד הליכה לבחירות בעת הזו, לאחר מכן, תקף את החלטת בית המשפט העליון על מניעת הריסת בית המחבל.

בפתח דבריו אמר אייכלר: "הפוליטיקה הישראלית מאבדת את שפיותה. על תקציב חד שנתי או דו שנתי עלולה ליפול הממשלה - ההיסטוריונים לא יאמינו. אחרי שלוש מערכות בחירות קשות שוב רוצים לקחת את המדינה לבחירות שאיש כבר לא זוכר איזה מספר הן".

"אני רוצה להזכיר", אמר אייכלר, "כשקדימה בראשות שאול מופז מנתה עשרים ושמונה מנדטים, היא נכנסה לממשלת נתניהו לחודשיים בערך. כל החברים ידעו שבמקרה שתפורק הממשלה הם לא יחזרו אפילו עם עשרה מנדטים. אבל בכירי המפלגה לא עמדו בלחץ התקשורתי ופירקו את עצמם לדעת. הם חזרו עם שני מנדטים בלבד".

עוד הוסיף אייכלר, "אני לא יודע מה יקרה עם המפלגות שתלכנה עכשיו לבחירות. יתכן מאוד וחלק גדול מחברי הכנסת לא ישובו הנה. אבל זה לא אסון כזה גדול. תמיד יהיו כאן מאה ועשרים חברי כנסת. הבעיה של המאה ועשרים חכ"ים שמעמדם הוא כבר אפסי מול בית המשפט".

"המערכת המשפטית", טען אייכלר, "חיסלה את מעמד הכנסת כבר מזמן. רק היום נתן בית המשפט העליון פסק דין למנוע הריסת המחבל שרצח את עמית בן יגאל הי"ד בשם השמירה על זכויות הרוצחים".

"מי ששמע את קול בכיו של האב השכול יודע שהשופטים תקעו את המסמר האחרון בארון הקבורה של אמון הציבור בשלטון בג"ץ. אבל להבדיל מן הכנסת הנבחרת השופטים בטוחים בשלטונם".

אייכלר הוסיף בזעם: "עד גיל שבעים הם יהיו שם והם אינם עומדים לבחירת העם. לכן הם רודים בעם בשוטים ובעקרבים. מי נותן להם את הכוח להשחית? חברי הכנסת הרופסים שאינם עומדים על המשמר, אינם שומרים על סמכות נבחרי הציבור ואינם מסוגלים לעמוד על מעמד הדמוקרטיה מול השלטון האימה המשפטי".

ח"כ אייכלר עבר לדבר על קורונה ובחירות: "הקורונה כאן ואי אפשר לדעת מתי הנגיף ייעלם. בורא עולם שלח אותו, והוא זה שייקח אותו ביום שנזכה לכך. האזרחים עומדים מול ממשלתם בעיניים מבולבלות".

"איש אינו יודע את עתידו הכלכלי", אמר אייכלר בכאב, "איש אינו יודע מה ילד יום, מי יחלה ומי יבריא, המדע יודע שהוא אינו יודע מה קורה פה. פעם אומרים לסגור, פעם לפתוח. ולאזרחים כבר אין ראש. אם נצא למערכת בחירות בתקופה הקורונה זו סכנה קיומית לאלימות בין אזרחי ישראל. השפה שאנחנו רואים עכשיו, שנאה, אלימות מילולית שעשויה להגיע גם לאלימות פיזית".

ח"כ אייכלר סיים ואמר: "אני רוצה להפנות את הדברים לכל מי שחושב ללכת לבחירות בתקופה זו. אין זו השעה ללכת לבחירות. הביטו בעיני העם, בעיני אלו שבחרו בכם שוב ושוב, אלו אשר הבטחתם לשרת אותם".

"השכילו למצוא דרך, לסלול שביל, ליישר הדורים, ולנהל את תקופת הקורונה ככל שתוכלו. אחר כך עוד יהיה מספיק זמן לריב ולהתקוטט. לא עכשיו עת לבחירות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר