טור זועם

נפל לי האסימון: הקיצוניים הם 'חרדים חדשים' | הרב דב פוברסקי

"הגיע הזמן להיות איש במקום שאין איש", מסביר הרב דב פוברסקי בטור נזעם נגד ההפגנות האלימות והמושחתות של הקיצוניים. וגם: מה סיפרו לו עובדי העירייה על החרדים (טור)

הרב דב פוברסקי | כיכר השבת |
אילוסטרציה. הפגנה במאה שערים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הבוקר ככל בוקר בתקופה זו, אני מגיע לכיכר ספרא לבניין עירית ירושלים, לשם אני מגיע מדי יום בשבועות האחרונים, כחלק ממסגרת מסוימת לה אני קשור בתקופה זו, כזו שעוסקת בעניין הקורונה.

אך הבוקר זהו בוקר שונה, בוקר עצוב, בוקר שכל כולו חילול ה' ככותרת ועוד מכל הבא ליד, והידיים הרי הם ידי עשיו, לא פחות.

לא ידעתי על מה ולמה, אך המקום היה נראה כלאחר פיגוע, אולי קרב, או משהו גרוע מכך, פחי אשפה מבטון שבורים, עציצים ואדניות מרוסקים, אפילו עמוד תאורה נעקר ממקומו והושלך על עצי נוי.

בעוד אני עומד ומשתהה, מנסה להבין את האירוע, נגשים אלי כמה פועלים ערבים, ומספרים לי, זה לא ערבים עשו את זה, כי אילו היו אלו ערבים בטח זה היה מסתיים עם הרוגים מהצד שלנו כמובן...

במקביל ניגשו אלי עובדי עירייה אחרים, שידעו לספר לי כי אמש הגיעו כמה עשרות חרדים, והשתוללו פה והרסו מכל הבא ליד.

הקיצוניים יצאו במחאה רגלית; "לא להפרת הסטטוס קוו"

בטח זה כתוב בתורה שלכם הוסיפו ספק ברצינות ספק ציניות, שככה צריך לנהוג לפי התורה שלכם, תראה לי את הפסוק, את פירוש רש"י על כך, אולי של ראשונים ואחרונים או אולי פוסקי ההלכה של אחרוני דורנו - הוסיף אזרח תמים שעבר במקום.

שאלות קשות, באמת קשות, ואני פתאום נמצא במקום של דובר המפגינים – ואני לא!!

חשבתי בכל זאת לחפש איזו נקודת זכות למעשיי הוונדליזם האיומים הללו, הרי בכל זאת מה שרואים כאן זו מסירות נפש שאין כדוגמתה, כי אתה כדי לעשות מעשים שכאלה, חייב למסור את נפשך ממש.

כי הרי אין כל ספק, שכל מי ששם ידו, ואפילו את עיניו ורואה השחתה שכזו, שכל כולה השחתה לשם השחתה, ותהיה הסיבה אשר תהיה, נפשו נפגעת מכך – פגיעה אנושה.

פעם דברו שאחרי מלחמות 'קודש' של הגנה על הארץ והמולדת, בעיקר אחרי מלחמת לבנון הראשונה, שהייתה בתוך כפרים וישובים בלבנון, שרבים מהחיילים והקצינים שהשתתפו בלחימה סבלו שנים מהפרעות נפשיות ובעיקר מאלימות מתמשכת בחזרתם לשגרה ולחיי האזרחות.

והגרוע מכל, כאלה שהפכו להיות אלימים בביתם, לנשותיהם ולבניהם, לסביבה ולמקומות העבודה שלהם הם חזרו.
את כל אלו בוחרים אותם פורעים מושחתים, ובעצם מוסרים הם את נפשם ממש כדי לקיים משהו נשגב וגדול – שטרם אדע מהו.

איך אפשר שלא להתפעל.... או להיגעל - מחק את המיותר.

על מה כלה זעמם של המפגינים שאלתי, כאילו זה באמת משנה. רוב רובם לא ידעו למקד ולהצביע על מה, חרדים מפגינים, משחיתים והורסים, מה אתה שואל שאלות מיותרות, כל הזמן מפגינים והורסים, חוסמים ושוברים. סוג של קידוש ה' עילאי...

היה אחד ידען שידע לספר, כי סאטמר בארה"ב ממנת הפגנות ככל שיהיו נגד הציונות באשר היא, הם המפגינים אנשים עובדים – הסביר לי הידען, וכן סנגוריה ראויה לציון בפיו, שבניגוד לדעה הרווחת שהם סוג של פרזיטים, הם ממש לא!!
הם פשוט הלכו לעבודה לעשות לביתם ולפרנסת משפחתם המבורכת.

כדי באמת לדעת על מה ועל מה, פתחתי גוגל ושם מצאתי כתוב במפורש כי ההפגנה נערכה נגד טענות על חילול שבת ברמות.

האמת, כולנו נחרדים בכל פעם ששבת קודש מחוללת, ובטח בפרהסיה.

יחד עם זאת, כולנו גם מבינים שלא מונעים חילול שבת, על ידי שמחללים שבת בפרהסיה, וקל וחומר על ידי חילול שם שמים ברבים.

אז מכאן הבנתי שיש 'חרדים חדשים' שבינם ולבין הדת והציבור החרדי אין ולא כלום. כבר זמן רב שהעיתונות החרדים יוצאת כנגד 'החרדים החדשים' ועל כך שהם משבשים ומקעקעים את העיקרים של תורתנו הקדושה שלא זזה ממתן תורה על ידי משה רבנו ועד עתה כמלא הנימה.

מה הפתיע את 'אייזנבך מההפגנות'? • צפו (צילום: מני וקשטוק • משחק: אפי סקקובסקי)

בגלל חשש לא מבוסס על חילול שבת ברמות, שורפים את כל התורה כולה, מהלכות 'מזיק' לרבים וליחיד, דרך ליצנות ורוע לב ועד דכדוכה של נפש של ממש בתצורת חילול שם שמים, והטלת רפש על כולנו.

אין הסבר רצוינלי לשקט שיש שגוזרים על עצמם בשל אירועים אלו ושכאלו. נדמה לי שזהו הזמן לקיים את דברי חז"ל, 'במקום שאין אנשים תשתדל להיות איש'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר