גיבור על מאמינים

רוני גמזו. גם אם תלגלג, אומן זו לא מסיבה

פרופ' גמזו, הגיבור הגדול על החרדים, הפך את אומן למסיבה אך לא מעז להתבטא עשירית מכך על כל מקום בו החילונים לא שומרים על ההנחיות. הכל רק כותרות, נקודה סוף • צפו (דעה)

ישי כהן | כיכר השבת |
תמונה: פלאש 90 (ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

"אומן זה לא חגי תשרי וזה לא דבר קדוש, זו הילולה או מסיבה ולא צריך לעשות את זה", במילים אלו איבד פרופסור רוני גמזו את הניסיון לקבל את אמונם של רבבות הטסים לאומן וחבל.

גם אני זכיתי להיות באומן בראש השנה, לא שנה ולא שנתיים, שש שנים. ואגלה לך פרופסור גמזו, אומן ראש השנה זו לא מסיבה! בשביל חסידי ברסלב - אומן ראש השנה זו האמונה הפשוטה. בשביל רוב הנוסעים לשם - זו רוחניות נטו, שיא הקדושה.

אמנם, גם אני חושב שמוטב שחסידי ברסלב לא יטוסו השנה בהמוניהם לאומן, שמעתי את שני הצדדים, וטוב להמנע מנטילת סיכון שכזה. בדיוק בשביל זה השרים החרדים מבקשים להקים ועדת שרים, שתשמע הכל, תדון ותקבל החלטה. מקצועית נטו.

בנתיים, פרויקטור הקורונה התאהב בתפקיד "המטיף הלאומי". כן, גם אם ההצעות שלו לא מתקבלות, שבוע אחר שבוע, בישיבת קבינט הקורונה, לפחות הוא עושה כותרות, שומעים עליו.

אלא שההטפה שלו מתמקדת, כמה קטנוני ומביך, רק כלפי הציבור החרדי.

"אני מודיע – אין טיסות לאומן. נקודה סוף", הכריז גמזו בתקשורת הכללית. נראה אותו גיבור ישראל כשלא מדובר בחרדים? אין סיכוי.

כמה קל לדרוך עלינו, להצטייר כ"מחנך" החרדים ולצאת הגיבור הגדול של התקשורת הכללית.

אלא שעם כותרות כאלה לא ממגרים את הנגיף ולא מצמצמים תחלואה. אם פרופ' גמזו רוצה להצליח, הוא צריך להימנע מפגיעה וזלזול בקבוצות, בוודאי כשמדובר בנו, הציבור החרדי, שחוטף הסתה ללא הרף, בדרך כלל על לא עוול בכפו.

אבל נראה שרוני גמזו לא הפנים את מה שמשה בר סימן טוב הפנים, לצערנו באיחור. את הציבור החרדי לא מחנכים בהטפות בתקשורת הכללית, לא בזלזול ולא בארס ולעג. גם לא בהאשמות שווא וניסיון לרמוז שהחרדים אחראים להפצת מחלת הקורונה, כי אנחנו לא.

פרופ' גמזו, הגיבור הגדול על החרדים, לא מעז להתבטא עשירית מכך על ההפגנות ההמוניות או על ההפקרות בחופי הים או כל מקום אחר בו החילונים לא שומרים על ההנחיות.

כשיעז לעשות, יש לו סיכוי להצליח. עד אז, הכל כותרות, נקודה סוף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר