"אומן קדושה"

גמזו ונומה חשפו: כך תתפללו בבתי הכנסת ב"ימים נוראים"

תפילה במקום סגור תותר עד 1000 איש, אם לכל אחד יוקצו 4 מ"ר, ובמקום פתוח עד 500 אנשים - בקפסולות; ממונה הקורונה חשף את מתווה בתי הכנסת, ו"הסכים" לכנות את אומן כ'קדושה' (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

בתדרוך שהעביר לפני זמן קצר (שני) פרויקטור הקורונה פרופ' רוני ‏גמזו, הוא ניסה להסביר את עמדתו בעיקר בשני נושאים מרכזיים: ההגבלות על מספר המתפללים בבתי הכנסת ודעתו לאסור נסיעה לציון רבי נחמן מברסלב באומן לראש השנה.

באשר למתווה בתי הכנסת המתגבש, חשף הפרויקטור, כי יתאפשרו "לא יותר מאלף מתפללים - בלי קשר לגודל בית הכנסת, כאשר ארבעה מ"ר יוקצו עבור כל מתפלל".

בענין זה הוסיף אלוף (במיל.) רוני נומה, שמונה לטפל בסוגיה, כי "תפילות במקום פתוח יותרו עד 500 איש, בקפסולות של 20 - הכל בכפוף לאישור של רופא מחוזי". בנוסף, בכל בית כנסת תהיה חובה להחליט על אדם שישמש כ'ממונה קורונה' ויאכוף את הכללים המחייבים.

קודם לכן אמר גמזו: "אני יודע שלא אהבו את ההחלטה בקשר לאומן, אבל הביאו אותי כדי לשמור על הרפואה. זה התפקיד שלי. צריך למנוע את הטיסות לאומן וצריכים בשנה הזו להתאים את החיים שלנו. אולי זה מכעיס, אבל אני עושה את זה רק בשם שמירת החיים".

"יודע שאומן הוא חג קדוש... לאלו שמגיעים לשם", ניסה גמזו לרכך את התבטאותו המזלזלת ממוצאי השבת האחרון, "אך החובה עלי היא לשמור על הנפשות. זה לא רק אדם אחד מול עצמו, זה אדם מול חברו ומשפחתו. יש שם כבר עכשיו 2000, ויהיו כאלו שיטוסו בדרכים אחרות. אבל כמויות של רכבת אווירית זה מסכן את האנשים והמתפללים".

טור זועם על הזלזול של גמזו באומן (תמונה: פלאש 90. ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

על כינויו את העליה לאומן כ'מסיבה' סיפק גמזו סוג של התנצלות: "יכול להיות שהייתי צריך לבחור מילה אחרת. אני לא מכחיש שהמאמינים רואים בזה מסגרת של אירוע מאוד קדוש. אבל גם אם מישהו רוצה לשמור על הכללים שם - הוא לא יכול להצליח. ‬‫אולי זו לא מסיבה, אבל כן יש שם סעודות והן מסכנות. אני לא מבין איך מתעלמים מזה".

גמזו אף התייחס למכתב ששיגר לנשיא אוקראינה, בו הזהיר אותו כי החסידים שיגיעו לאומן עלולים להדביק בקורונה את המקומיים, והתנצל: "יכול להיות שיש שם כמה משפטים שלא היו אמורים להיאמר, אבל זו המחויבות שלי לבוא עם האמת לכל מי שמקבל החלטות. הטילו עלי את האחריות".

"לפעמים תהליכים בחברה שלנו יכולים ליצור נטל והכבדה, וגם לסכן. ראינו את זה בחג הקורבן", המשיך גמזו והסביר באופן כללי. "דאגנו מחזרת תלמידי הישיבה מבין הזמנים, ויכול להיות שאירועי בין הזמנים גרמו לתחלואה".

ממונה הקורונה התפאר: "אני מצליח משבוע לשבוע למנוע הגבלות קשות במדינה, יש קצב תחלואה שקצת ירד. מתוך 1500 ביממה, בשבועיים יש 40 חולים קשים. בשלושה שבועות - 13 מתים. 400 נפטרים בחודש, רובם קשישים, אבל יש גם צעירים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר