חשיפת 'כיכר השבת'

למרות הנגיף: צוות חדש יבחן אפשרות להתיר טיסות לאומן

בצל מאבקם של חסידי ברסלב נגד הגורמים - בראשות גמזו - שלחצו על השלטונות באוקראינה לאסור כניסת ישראלים לאומן לראש השנה: מפנה בגישה הישראלית, ערב כינוס קבינט הקורונה מחר (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ט' באלול תש"פ | 29.08.20
אילוסטרציה (צילום: Yossi Zeliger/Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מינה לפני זמן קצר (מוצ"ש) את השר זאב אלקין לעמוד בראש צוות שרים שיבחן את האפשרות למתווה נסיעה לאומן, תחת הגבלות מחמירות של הרשויות באוקראינה. כזכור, ב'כיכר השבת' נחשף כי השר דרעי פעל לאחרונה להקמתו של צוות שכזה.

בהודעת לשכת רה"מ על כך נמסר, כי בצוות יהיו חברים שר הבריאות אדלשטיין, שר החוץ אשכנזי, שר הפנים דרעי ושר המדע יזהר שי, וכי הדבר נעשה בתיאום גם עם פרויקטור הקורונה פרופ' גמזו.

בתגובה לכך נמסר מ'המזכירות הארצית של חסידי ברסלב': "אנחנו מברכים על כל דבר שיקדם אותנו לנסיעה לאומן לראש השנה".

"ראש הממשלה הרס את היחסים של חסידי ברסלב עם ממשלת אוקראינה, והדבר הראשון שצריך לקרות הוא שגמזו יחזור בו ממכתבו המסית שגורם לאוקראינה לפחד מחסידי ברסלב", הוסיפו העסקנים.

הפרויקטור, בראיון ל'כיכר השבת'. ארכיון (צילום ועריכה: זאב רוזנברג ויוחנן בלייך )

כפי שנחשף ב'כיכר השבת', מזה כשבוע וחצי שיו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי, פועל להקמתה של ועדת השרים המיוחדת שתדון בסוגיית הטיסות לאומן לקראת ראש השנה, ותגיש את המלצותיה לקבינט הקורונה.

צעד זה בא בצל מאבקם של חסידי ברסלב נגד גורמים במל"ל ובמשרד הבריאות, הלוחצים על הממשל באוקראינה שלא יאשר כניסת ישראלים לאומן בראש השנה.

כבר בישיבת הממשלה הקודמת החל דרעי החל לפעול להקמת ועדת השרים שתנסה להגיע למתווה שיעמוד במגבלות משרד הבריאות אך יאפשר טיסה לאומן, בכמות מצומצמת.

עוד פורסם, כי בישיבת הממשלה ההיא השרים היו צפויים לדון בבקשת המל"ל לעצור את הטיסות לאומן בערב ראש השנה, אך דרעי פעל להורדת הנושא מסדר היום, בכדי לאפשר את הקמת ועדת השרים ואת גיבוש המלצותיה הברורות בנושא הרגיש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר