דעה בווידאו

היחס לברסלבים גזעני; טפלו קודם באילת

חסידי ברסלב צודקים, היחס אליהם הוא גזעני. מתייחסים אליהם כאל פצצה מתקתקת, בזמן שהחוגגים באילת מקבלים יחס שונה לחלוטין. וגם: בקשת הסליחה מהחסידים (טור דעה)

ישי כהן | כיכר השבת |
תמונה: פ (ניהול אולפן: יוחנן בלייך )

חסידי ברסלב צודקים. היחס שהם מקבלים הוא גזעני. מתייחסים אליהם כאל פצצה מתקתקת, בזמן שחוגגים אחרים מקבלים יחס שונה לחלוטין. זו האמת, אין אפשרות להסתיר אותה. רוני גמזו לא יכול להכחיש אותה.

אין סיבה שהנוסעים ליוון, וכן גם לאילת, יקבלו יחס שונה מהנוסעים לאומן. אמונה דתית חשובה הרבה יותר מנופש מסוכן באילת. הרי כשמסתכלים על המתרחש באילת נחשפים למדגרת הקורונה הגדולה בישראל. אבל רק אומן מסוכנת.

פרופסור רוני גמזו. גם לשיטתך שאומן היא 'חגיגה', אתה מוזמן להיכנס לחדרי האוכל במלונות, לחופים, למסעדות באילת. תנסה להסביר לחסיד ברסלב מה שונה תפילה בציון רבי נחמן לחגיגות באילת.

אל תנסה, כי לא תצליח. גם את עצמך לא תצליח לשכנע.

אני מתחיל להסכים עם הטענות של מנהיגי ברסלב. ייתכן שגמזו מטפס על העץ הגבוה של הטיסות לאומן כדי למצוא דרך מילוט מתפקידו. תפקיד בו הוא נמצא למעלה מחודש עם אפס הישגים. העליה בתחלואה נמשכת, התוכנית שלו נשארו, בינתיים באולפני הטלוויזיה.

אך עדיין צריך להדגיש לחסידי ברסלב: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אינו אויב שלכם. גם לשיטתכם שהוא פעל מאחורי הקלעים לאסור את הטיסות, הוא לא עשה זאת מתוך שנאה. הוא באמת דואג מהתפרצות, גם אם הוא טועה, לפחות הוא לא מתנשא עליכם.

אגב רוני גמזו ואמון הציבור החרדי, אני מרגיש צורך לבקש סליחה. סליחה מהציבור החסידי. לאחרונה חשבתי שאתם הקבוצה היחידה במגזר שאינה מקפידה על ההנחיות. מסכות, ושמירת מרחק.

מסתבר שטעיתי. איבוד האמון במגזר החרדי בהנחיות משרד הבריאות קיים בכל הקבוצות. ספרדים, ליטאים וחסידים. בשבת נחשפתי עד כמה אבוד האמון הוא גדול. רוב בתי הכנסת לא מקפידים על מסכות ומרחק, שלא נדבר על מגבלת מספר המתפללים.

שביקשתי להבין למה, הגבאים ענו תשובה פשוטה. למה להם, החילונים, מותר ואנחנו צריכים להתחנן על נפשנו לקבל שוויון. ועדיין לא קיבלנו. לא מאמינים בהנחיות שלהם.

אני לא מסכים עם הגישה הזו, אבל זה חומר למחשבה עבור רוני גמזו שצריך לצאת לקרוס דחוף אצל רוני נומה. ואיך אמר נומה? "ביחסים עם החרדים לא די באכיפה. צריך קשב והבנה. אי אפשר רק להוריד הנחיות" (ידיעות אחרונות).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר