מחקר חדש: לנשים בהריון אסור לצרוך קפאין בכלל

עד כה, נאמר לנשים הרות שהן רשאיות לצרוך 200 מיליגרם קפאין ליום ולהיות רגועות. כעת, מחקר חדש טורף את הקלפים, שולל זאת וגורס כי גם כוס קפה אחת בבוקר יכולה לגרום לנזק ממשי לעובר (בריאות)

אביטל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לאחרונה, פרופסור ג'ק ג'יימס, מאוניברסיטת רייקיאוויק באיסלנד, ערך מחקר במטרה לבדוק עד כמה מסוכנת צריכת קפאין כלשהי, גם במינון מינימלי, לנשים בהריון. מסקנתו: נשים מצפות צריכות להוציא את החומר המעורר הזה, קפאין, מהתפריט שלהן, באופן טוטלי.

הסיבה? המחקר, שפורסם בכתב העת "BMJ Evidence Based Medicine", מצא כי קפאין יכול להגביר את הסיכון ללידת עובר מת ולהפלה, חלילה.

"ההמלצות לגבי כמות הקפאין המותרת לנשים הרות, שניתנו עד כה, אינן תואמות את תוצאות מחקרנו שמצביעות על סבירות ביולוגית גבוהה לפגיעה בעובר וברשותנו ראיות אמפיריות נרחבות המעידות על פגיעה ממשית", אמר פרופסור ג'יימס.

"לפיכך, המלצות בריאות עדכניות הנוגעות לצריכת קפאין במהלך ההריון, זקוקות לתיקון קיצוני. באופן ספציפי, הראיות המדעיות המצטברות תומכות בכך שנשים בהריון ימנעו מקפאין לגמרי".

עד כה, נאמר לנשים הרות שהן רשאיות לצרוך 200 מיליגרם קפאין ליום, בבטחה.

בעוד שממחקר חדש זה עולה כי נשים המצפות צריכות להיפרד מהקפאין במשך תשעה חודשים, אחרים טוענים כי צריכת קפאין במידה בטוחה לחלוטין.

"נשים בהריון אינן צריכות לוותר על קפאין, בשונה ממה שנטען במאמר זה", אמר דאגני רג'אסינגהם, מיילד ודובר המכללה המלכותית למיילדות ורופאי נשים, ל"סקיי ניוז".

"המלצת המכללה המלכותית לרופאי נשים על המינון של 200 מיליגרם קפאין ליום - המקבילים לשתי כוסות קפה נמס - עדיין עומדת בעינה. מחקר זה אינו מחליף את כל הראיות האחרות שמצאו כי צריכה מוגבלת של קפאין בטוחה עבור רוב הנשים בהריון", הוא מסכם.

אח, אנחת רווחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר