השיטה שתעזור לכם להתמודד עם ויכוחים משפחתיים

נער מתבגר יצא לתרבות רעה ובעקבות כך, נוצרו בעיות רבות בתוך התא המשפחתי. בטיפול בפסיכותרפיה וכלים נוספים, הוא שב לתלם, הוריו קיבלו מענה וכל המשפחה ניצלה (משפחה)

גילה גרוסמן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

מעשה שהיה כך היה: נער בן 17, בשיאו של גיל ההתבגרות, הרבה לישון, לבלות עם חברים במשך שעות ארוכות ובאופן תדיר חיפש הזדמנויות לברוח מהמסגרת הישיבתית שבה למד. הוריו היו אובדי עצות ותהו מה ניתן לעשות עם הבן שמדרדר מיום ליום, רגשית, התנהגותית ורוחנית.

מצב זה השליך על הזוגיות ובבית החלו להתנהל ויכוחים בין ההורים ואף מריבות וכמובן, הם חששו שהבן הזה ישפיע על שאר אחיו בפן הרוחני וההתנהגותי.

המשפחה פנתה למרכז "שבילי הלב". שם, גילה גרוסמן, פסיכותרפיסטית הוליסטית, אבחנה את הילד וגילתה שהוא עבר חוויות שלא טופלו שהשפיעו עליו באופן ניכר.

פסיכותרפיה משפחתית מיועדת לטיפול במשפחות הנמצאות במגוון מצבים של משבר ביחסים הזוגיים ובמכלול קשיים משפחתיים. פסיכותרפיה משפחתית מסייעת גם בהתמודדות מול קושי של בן משפחה ספציפי. לדוגמא, מקרים בהם אחד מבני המשפחה מתמודד עם הפרעות רגשיות או מגלה התנהגות אלימה, דרדור רוחני וכו'. מצוקה נפשית של בן משפחה משליכה על המערכת הזוגית והמשפחתית כולה.

בשבילי הלב ישנה גישה ממוקדת המשלבת גישות אבחון וטיפול טבעיות, ביחד עם פסיכולוגיה יהודית. האבחון נעשה באמצעות ערכת מראה הנפש, תשאולים קליניים, שילוב של ביופידבק, סי בי טי, קלפים, טיפולים ועוד.

בתהליך הטיפולי נערכות שיחות בשיטת אוסטאופתיה וכלים טיפוליים נוספים וכן התאמת תזונה לפי מבנה הנפש ובמידת הצורך, שילוב של תוספי תזונה טבעיים לאיזון רגשי ובשילוב ליווי לבניית תהליכם רגשיים זוגיים, על מנת שהזוגיות תתעצם ושהאהבה אכן תלך ותגבר לאורך השנים.

אין הרפואה מדע גרידא אלא אומנות, עיקרה לא בהרכבת גלולות, רטיות וסמים למיניהם, אלא בתהליכי החיים – שיש להבין אותם קודם שבאים לכוונם. רצון חזק עשוי להביא להבראה ואילו ספקנות מביאה לידי כישלון. מודעות וכוח רצון עשויים להיטיב יותר מכל התרופות שבעולם.

הטיפול – ברמה ההכוונתית הוא על פי גישת הרמב"ם: בשמונה פרקים לרמב"ם ישנו חיבור – 'דע נפש האדם אחת'. כללים בענייני בריאות ורפואה והקשר בין מצבו הנפשי של החולה לבין תחושותיו הגופניות (פסיכוסומטי). עפ"י הבנתו של הרמב"ם, קיימים באדם כוחות שונים. ראיה זו טוענת שאין פיצול במרכיבי הנפש. הנפש היא אחת וכל הוויית האדם כלולה בה. על כן, צריך האדם לעזור לעצמו בהנהגת הבריאות של תחזוקת הגוף והנפש, על מנת למנוע מצב של פיצול אישיות.

(כותבת המאמר. צילום: באדיבות המצלם)

חובת האדם לשמור על גופו ונפשו. 'נפש בריאה – בגוף בריא'.

העבודה הנפשית היא מול היצר הרע, כנאמר בספר בראשית: "יצר לב האדם רע מנעוריו". הרמב"ם מתייחס לנפש, לכוח החיים הטבעי המצוי באדם. "הנפש המצויה לכל נפש חיה שבה אוכל ושותה ומוליד ומרגיש ומהרהר". הנפש עפ"י הרמב"ם מצטיירת כמציאות חיים טבעית אשר כוללת את יכולתו המודעת של האדם לומר "אני". מכוח החיים הטבעי, נגזרת גם המודעות לדרגה התפתחותית גבוהה. הטיפול הנפשי הוא מעשי – אוסטאופתיה – נוגעים בנפש בטבעיות.

רעיון הטיפול השמרני הוא להבין את תבנית החשיבה הראשונית (ההיסטורית) של המטופל ולהבין דרכה מה מתרחש אצלו. זה טיפול ממושך ויקר, הכרוך בכאב רב. ב"שבילי הלב" מלמדים לאהוב ולכבד, שבמקום לדבר על הסיבות והשורשים הנעוצים בעבר (ילדות, הורים וכדומה) – עוסקים במה שקורה פה ואיך להכניס שמחה ואהבה בתוך המשפחה. טיפולים ממוקדים קצרים .

הכותבת היא ד"ר גילה גרוסמן, PHD, מפתחת שיטת האוסטאופתיה, פסיכותרפיה משפחתית p.t.f, פיתחה משחק חוויתי -טיפולי המאפשר לפתח את שפת הרגשות בתוך המשפחה ובחברה, בטבעיות ומחברת הספר "בין שבילי הלב".

לקביעת סדנאות וימי עיון – או מפגשים זוגיים ומשפחתיים ניתן לפנות ל: http://gila-grosman.com/

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר