היסטוריה ואקטואליה

סגן השר, 'המועצת' ועידוד העלייה לישראל

הכנסייה הגדולה בשנת תרצ"ז הסתיימה בהחלטה בעד הקמת מדינת היהודים כהלכתה, וקריאה לכל יהודי העולם לעלות לארץ ישראל, קריאה ששימשה את סגן השר החרדי - לפני חודשיים (היסטוריה)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
הדיון בכנסת (צילום: מאיר אינדור, באדיבות 'קדושת ציון')

פרק הסיום לסדרת המאמרים על הכנסייה הגדולה בשנת תרצ"ז (1937) בה החליטו גדולי ישראל ברוב קולות, בעד הקמת מדינת היהודים כהלכתה, וקריאה לכל יהודי העולם לעלות לארץ ישראל, היא ארץ הקודש.

סגן השר מאיר פרוש חוזר על החלטת מועצת גדולי התורה משנת תרצ"ז

נפלא לדעת שלפני חודשיים, ביום שלישי ז' באב, התקיימה בכנסת פגישה בחדר הישיבות הרשמי של סיעת יהדות התורה, תחת חסותו ובנוכחותו של סגן שר החינוך הרב מאיר פרוש.

במהלך הפגישה, בה נכחו נציגי מספר ארגונים העוסקים בעידוד וסיוע לעלייה חרדית לארץ, הוכרז על הקמת קואליציה משותפת לכלל הארגונים העוסקים בתחום העלייה לארץ מקרב בני התורה, על מנת לשלב כוחות ולרתום את מיטב הכוחות ומרב המאמצים למטרה חשובה זו.

הישיבה בכנסת (צילום: מאיר אינדור, באדיבות 'קדושת ציון')

בין הנוכחים בפגישה ניתן למנות את יוזם הפגישה הרב יעקב שטרנברג מארגון 'ארץ ישראל מובמנט', וכן נציגי אגודת 'קדושת ציון' - התאחדות החרדים לדרישת ציון על טהרת הקודש, אשר הגדילו מאד את המחלקה לקליטת עליה שבאגודה בעקבות המצב. אגודת 'קדושת ציון' הולכת וצוברת תמיכה בקרב חלקים נרחבים בציבור החרדי, כאשר היא משמיעה בקול את אותם רעיונות שהבאנו מהכינוס במריבנד הן בנושא חיוב הקמתה של מדינה יהודית על אדני ההלכה גם לפני ביאת המשיח והן בנושא שלמות הארץ, וכדברי הרב זמבה, שאין כל מקום לפשרות בנושא.

כעת הרחיבו את היריעה של פעולתם לתחום העליה הן בקליטה גשמית והן בקליטה רוחנית. כן השתתפו בפגישה נציגי הארגונים 'נאווה קודש', 'ארץ הקודש', ו'Bring Them Home Movement'.

הגאון הרב מנחם מנדל טוביאס, 'אסיר ציון' לשעבר ומרבני אגודת 'קדושת ציון', שנכח גם הוא בפגישה, נשא במהלכה דברים נלהבים אודות גודל מצוות הישיבה בארץ והעלייה אליה, והעלה על נס את מעלת העוסקים בפועל בבניינה ובהעלאת בניה אליה.

סגן השר הרב פרוש בירך את העוסקים בפעילות חשובה זו ונשא דברי עידוד לכלל הפעילים ונציגי הארגונים שנכחו בפגישה.

הרב פרוש אף ציטט בדבריו את גילוי הדעת הפומבי שפורסם על ידי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל בשנת תרצ"ז, בו נקבע באופן החלטי כי ארץ ישראל היא קניינו המלא של עם ישראל מאז ומתמיד מאת בורא עולם, ואין רשות לאף אומה ושלטון למנוע יהודים מלעלות אליה או מלהתיישב בחלקים מסוימים שלה.

יצויין, כי לאור התפרצות מגיפת הקורונה בחצי השנה האחרונה, ובפרט בעקבות המהומות האלימות שהתפשטו בחודשים האחרונים ברחבי ארצות הברית, נרשמה עלייה חסרת תקדים באחוזי התעניינות של יהודים מצפון אמריקה באפשרות העלייה לארץ. התעניינות זו, החריגה מאד בהיקפה, איננה פוסחת על הציבור החרדי בארצות הברית, והיא אף באה לידי ביטוי באחוז ניכר של הגשת בקשות לעלייה המגיע מריכוזים חרדיים מובהקים. התעוררות זו, שבאופן מאד לא אופייני אף מקבלת עידוד פומבי מאת רבנים בעלי השפעה בצפון אמריקה, עשויה להביא לגל גדול ומשמעותי של עולים דתיים וחרדים ברגע שגבולות הארץ ייפתחו שוב, לאחר שנסגרו בעקבות התפרצות הקורונה.

כאמור, פעילי העלייה מהארגונים השונים אינם שוקטים על השמרים וכבר כעת נערכים לסייע בקליטת גל העלייה הצפוי ובעידוד עלייתם ארצה של יהודים רבים נוספים.

  • ישראל שפירא, הינו היסטוריון, השם דגש על ההיסטוריה התורנית של ארץ ישראל, מדריך טיולים, ובעלים של סוכנות הטיולים 'ישראל בשטח'
    לפרטים נוספים נא לפנות: sisraerl@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר