מחקר חדש: מזונות מעובדים גורמים להזדקנות מהירה יותר

בממצאים עדכניים של מחקר שנערך לאחרונה, נמצא כי מאכלים העשירים בשומן, סוכר, עמילן ומלח גורמים לנו להזדקנות מהירה יותר, עקב השינויים שהם יוצרים ב-DNA שלנו (בריאות)

(צילום: שאטרסטוק)

כשאומרים לנו את צמד המילים "אנטי אייג'ינג" (ובעברית: תחום ברפואה העוסק בחקר ההאטה של תהליכי הזדקנות), לעתים קרובות אנו מדמיינים תכשירים וקרמים למיניהם שמקומם בארון האמבטיה שלנו - אך אולי כדאי להביט דווקא במקרר שלנו.

בחדשות שכנראה לא יפתיעו רבים ופורסמו בכתב העת "American Journal of Clinical Nutrition", נמצא שמאכלים העשירים בשומן, סוכר, עמילן ומלח גורמים לנו להזדקנות מהירה יותר, עקב השינויים שהם יוצרים ב-DNA שלנו, כך קובע המחקר.

מדענים בספרד בחנו את ה-DNA והרגלי האכילה של כמעט 900 מבוגרים, בגיל 67, בממוצע. תוצאות בדיקותיהם מראות את ההשפעות העמוקות שיש לתזונה שלנו.

הם הגיעו למסקנה כי למשתתפים שאכלו שלוש מנות או יותר של מזון מעובד ביום היה סיכוי כמעט כפול (וליתר דיוק: עד 40 אחוז) לטלומרים (רצפי דנ"א) קצרים יותר, מאשר לאלו שאכלו פחות ממנה אחת של מזון מעובד.

הטלומרים נמצאים בקצה הכרומוזומים ולמרות שהם מתקצרים באופן טבעי ככל שאנחנו מתבגרים, מחקר זה הוא הראשון מסוגו המראה קשר בין תזונה לקויה לקיצור מוקדם שלהם ובעקבות כך, להזדקנות.

החוקרים ציינו כי אלו שסובלים מטלומרים קצרים יותר נוטים ללקות במחלות כמו סרטן, השמנת יתר וסוכרת מסוג 2 שלעתים קרובות קשורות לגיל.

הצוות באוניברסיטת נווארה בספרד הדגיש כי יש צורך במחקר נוסף בנושא - אך הממצאים הללו מספיקים בהחלט בכדי לגרום לנו לשקול מחדש את רכישות הג'אנק פוד השבועיות שלנו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר