ראש השנה תשפ"א - 2020

תפריט מושלם לראש השנה וטיפים חשובים

השנה ניאלץ לעבור את החג במתכונת שונה ומצומצמת. מה כדאי לבשל? מה הדרך הטובה ביותר לאחסן את המנות שהוכנו מראש? ואילו סידורים מומלץ לא לשכוח? מורן פינטו עושה סדר (אוכל)

(צילום: Kaboompics .com from Pexels)

אוקיי, קצת סדר לפני שמתחילים לבשל ולאפות:

1. רשימות

אם יש כלל אחד חשוב ומרכזי שאתם צריכים לשנן שוב ושוב זה: אין להיכנס למטבח בלי רשימות. רשימת סועדים, תפריט מסודר לכל ארוחה, רשימה מסודרת של עריכת השולחן לכל ארוחה (או לכולן יחד) וכמובן רשימת קניות מדוייקת לפי התפריט וכלי האוכל ועוד קצת פינוקים - אבל אל תתפזרו.

2. לא רק אוכל: התייחסו גם לפן הרוחני והתורני של החג

מלבד קניות של אוכל ובגדים חדשים, הצטיידו בחומרי קריאה מעניינים שנוגעים למהות החג, ספרים ומשחקים מרתקים על חגי תשרי, כדי להעשיר את הידע שלכם ושל הילדים בצורה חווייתית ולמלא את החוסרים שלהם, אותם יפסידו בשל סגירת מוסדות החינוך בסגר.

3. אל תשכחו את היקרים ללבכם

הכינו רשימה מסודרת של כל הקרובים, החברים, המכרים שתרצו לאחל להם 'שנה טובה'. אני ממליצה להתקשר אליהם ולא להסתפק רק בהודעת טקסט. במיוחד עכשיו, הקשר הבלתי-אמצעי נדרש כל כך. שיחת טלפון מחממת לב שתשמח אותם ותראה להם כמה הם חשובים לכם.

4. קודם אופים ואז מבשלים

התחילו קודם מדברי האפייה בתפריט, כיוון שהם נשמרים היטב במקפיא.

5. תפריט חגיגי, מכובד אך מאוזן

ראשית, זכרו שבערב ראש השנה (יום שישי בערב) אוכלים גם את הסימנים, אז יש לצמצם את כמות המנות שלא יהיה עומס.

תפריט מכובד מורכב מ-7 סלטים, דג או מאפה כמנת פתיחה, סלט ירקות (בכל וריאציה), מרק (אופציונלי. אפשר להכין רק לערב אחד), 2 מנות עיקריות, 3 תוספות וקינוח.

רעיונות לתפריט מגוון וטעים - גם אם הסעודות מצומצמות יותר הפעם

סלטים

קוביות חציל ובטטה מטוגנות ומוגשות עם רוטב אסייתי, סלט חצילים רומני, פרוסות חצילים מטוגנות בציפוי פירורי לחם, ממרח פלפלים קלויים, טפנד זיתים, ממרח פסטו, סלט קולסלאו, סלק טרי חתוך לג'וליאנים ארוכים (כמו ספגטי), ממרח אבוקדו, סלט צנון עם שומר ומלפפון פרוסים דק, חציל קלוי ומעורבב עם טחינה גולמית וסילאן, סלט בורגול ורימונים, פרוסות של פטריות ועגבניות שרי עם קשיו.

טיפ: חלקו את כל הסלטים בין 2 או 4 קופסאות - כל קופסה לארוחה, כדי לשמור על הטריות שלהם, כיוון שכל פתיחה של הקופסה מקצרת את התוקף של המאכל שבה.

מנות ראשונות

סלמון אפוי עם חרדל, סלמון אפוי לצד סלט קוביות מנגו ורימונים, דג דניס שלם ממולא, סלמון אפוי עם קראסט קראנצ'י, סיגר במילוי בשר לצד רוטב טחינה עם סילאן, סלט חזה עוף אישי לכל סועד, מרק קרמי סמיך, סלט סושי מפורק אישי, גלילי חציל במילוי בשר לצד טחינה, פטריות פורטבלו במילוי בשר לצד רוטב צ'ילי.

מנות עיקריות

עוף שלם ממולא בורגול ורימונים או חמוציות, פרגיות במילוי בשר, תבשיל בשר עם רוזמרין, צלעות כבש צרובות עם וויסקי, קורנביף משובח, שורט ריבס (אסאדו) ביין אדום.

תוספות

אטריות סבתא, פירה נימוח, אנטיפסטי ירקות, תפוחי אדמה מתובלים אפויים, סירות בטטה בתנור, שעועית ירוקה מוקפצת, צימעס, רטטוי, פטריות מוקפצות, שומר אפוי עם עגבניות, ארטישוק ברוטב לימוני.

>> להמון קינוחי פרווה שווים לחצו כאן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר