הסגר הקרב מדרדר אתכם למחשבות שליליות? יש מוצא

קל להשאב לראיית שחורות בימים אלו. תופסים את עצמכם חושבים, "לעולם לא נחזור לחיים רגילים", או "למידה וירטואלית זה אסון", כמעט מדי יום? חשוב שתדעו שיש לכם אפשרות לעזור לעצמכם (משפחה)

(צילום: שאטרסטוק)

בימים אלה, מאד קל להסחף ולהשאב לראיית שחורות. אם אתם תופסים את עצמכם חושבים, "לעולם לא נחזור לחיים רגילים", או "למידה וירטואלית זה אסון", כמעט מדי יום, אתם בהחלט לא לבד. לרבים מאיתנו יש מחשבות מסוג זה, שפסיכולוגים מכנים אותן "סיפור עתידות" ("Fortune Telling") ותנו לנו לגלות לכם: הן לא יעילות כלל וכלל.

מה זה "סיפור עתידות"?

"סיפור עתידות" הוא עיוות מחשבתי שבו אתם צופים שהגרוע מכל יקרה, גם אם אין לכם עדויות בכלל או אפילו רק מעט, כגיבוי, אומרת קייסי אובראיין מרטין, יועצת מורשית לבריאות הנפש. "הוא יכול לשמש כתגובת מגן בדרך כלשהי. אם כבר החלטתם שהדבר הגרוע ביותר האפשרי יתרחש, לא תתאכזבו", היא מסבירה. עם זאת, הגיוני לגמרי מדוע רבים מאיתנו חוזים את העתיד לאחרונה - כבר חווינו טון אכזבות השנה.

אם אתם מוצאים את עצמכם מהרהרים כך מדי פעם, הקשיבו: "ההרגל הזה הופך לבעיה רק ​​כשהמחשבות תכופות ומונעות מאיתנו לעסוק בחיים הנוכחיים, כמו למשל: להגיש מועמדות למשרה מסוימת, מכיוון שאנחנו מניחים שהסוף בכל מקרה יהיה רע", אומרת מישלין מעלוף, יועצת מורשית לבריאות הנפש. זה הזמן בו ניבוי עתידות הופך להרגל רעיל.

איך נפטרים מההרגל הזה?

למרבה הצער, לא פשוט לקום בבוקר ולהחליט לחשוב בצורה חיובית יותר. "כש'סיפור עתידות' קורה לעתים קרובות, יש כמה סיבות לכך: המבנה הביולוגי שלנו, הדרך בה גדלנו, מצוקות שנאלצנו להתמודד איתן, מיומנויות התמודדות שרכשנו וכמובן משתנים בבריאות הנפש [כמו חרדה ודיכאון]", אומרת מעלוף. במילים אחרות, נדרשת קצת עבודה כדי לשבור את ההרגל הזה. אז הנה, מרטין ומעלוף חולקות ארבעה טיפים שיעזרו לכם לנתץ אותו:

1. השתמשו במֶטָא-קוֹגְנִיצְיָה

מטא-קוגניציה, או חשיבה על חשיבה, כרוכה במודעות והבנת הרהוריכם. במקרה זה, פירוש הדבר לשים לב כשאתם מנבאים את העתיד באופן שלילי ולהזכיר לעצמכם שלא כל מחשבותיכם נכונות או מדויקות, אומרת מרטין.

2. נסו 'לדון את מחשבותיכם'

זהו טיפול קוגניטיבי התנהגותי, או CBT, טכניקה שמעלוף משתמשת בה עם לקוחות המנבאים את העתיד באופן קלוקל. היא ממליצה להעמיד את מחשבותיכם למשפט על ידי שאלת שאלות כמו "אילו ראיות יש לי שתומכות במחשבה זו?", "איזה ראיות יש לי שמפריכות את המחשבה הזו?" ו"האם יש תוצאות אפשריות אחרות למצב / מחשבה זו?". אתם יכולים גם לנסות לרשום 3-5 תוצאות חיוביות אפשריות במהלך תהליך זה, היא אומרת.

3. נהלו יומן מחשבות

יכול להיות שיש דפוס למחשבות הללו שלכם שאתם לא מודעים אליו, אומרת מעלוף. על ידי ניהול יומן ותיעוד זמן ומהות המחשבות, יתכן שתבחינו שעליכם להתמקד באזור מסוים בחייכם. לדוגמא, האם אתם תמיד חושבים הכי גרוע כשהביצועים שלכם בעבודה נבדקים? זה יכול להיות משהו שכדאי לקחת בחשבון.

4. תרגלו קשיבות

בין אם זה בא בצורה של מדיטציה, יוגה, ניהול יומן או טיול בטבע, מיינדפולנס (קשיבות) יכול לעזור לכם להתנתק ממחשבות רעות שאינן מועילות אם אתם מרגישים שאתם נשאבים לתוכן, אומרת מרטין. בעזרת תרגול תוכלו פשוט לתת למחשבות לעבור מבלי להיצמד אליהן או לשפוט אותן, היא מוסיפה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר