פרסום ראשון

הוראה מסעירה: "בחור שיוצא מהישיבה, זה טלפון למשטרה"

ראש ישיבת באר התורה, הגרג"י לוי, התיר לתלמידיו להלשין למשטרה על חברם לספסל הלימודים שהפר את הנחיות הבריאות: "זה העסק שלכם. קורונה זה לא מס הכנסה" (עולם הישיבות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
האזינו לדבריו של ראש הישיבה (תמונה: יעקב לדרמן)

פרסום ראשון: הוראה דרמטית ניתנה בימים האחרונים לתלמידי ישיבת 'באר התורה', מרבם הגרי"ג לוי, לפיה בחורים יכולים להלשין על על תלמידים אחרים שמפרים את הנחיות השמירה מפני נגיף הקורונה של משרד הבריאות.

בשיחה שמסר לתלמידיו, ותוכנה הגיע ל'כיכר השבת', התבטא ראש הישיבה הגאון רבי גבריאל יוסף לוי כי בחור שיוצא מהישיבה וחוזר "זה טלפון למשטרה".

את דבריו פתח הרב לוי כך: "שאלתי את ר' גרשון (ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין. א.ר.), והוא אמר לי שאין שום פרצה בדברים האלו... יש ישיבות, שעל אף שהיו סגורות, היו בחורים 'חכמים' שקפצו מהגדר הזאת או מהגדר הזאת, וגרמו לבחורים אחרים להיות חולים ומבודדים".

"ברוך השם אנחנו במצב טוב", הוסיף הרב ושיבח את בני ישיבתו. "אם הקב"ה יגזור עלי להיות בראש השנה בביתי, אהיה בבית. אנחנו צריכים להיזהר. בחור שייצא, גם אם הוא מחלים - זה עסק שלכם, זה טלפון למשטרה. זה לא מס הכנסה! גם אייפון זה עסק שלכם...".

בהמשך דבריו הודיע הגר"יג לוי כי הוא מייסד 'ועד לתלמידים', כך שהבחורים המבוגרים בישיבה יהיו אחראים לכל הבעיות הרוחניות של חבריהם לספסל הלימודים, הצעירים מהם.

"צריכים לדעת מה העסק שלנו", הסביר הרב: "אני רוצה להקל עליכם במשהו, אני מציע לכם הצעה בוגרת מאוד מאוד. ההצעה שאני מציע כרגע, היא על פי דברי המהרש"ל, וככה גם היה אצל ר' ברוך בער וסיפרו לי על אחת הישיבות החשובות בארץ שיש את זה גם שם; יכול להיות שצריכים להקים וועד לתלמידים, כי לא כל דבר צריך להגיע לידי ההנהלה".

"כל ישראל ערבים זה לזה. קל וחומר בסוג דברים שגורמים נזק לכולם; מי אמר שצריך להגיע להנהלה? יותר טוב שלא יגיע להנהלה. אני מעדיף כמה שפחות לראות בחור בקלקלתו. צריך להיות מצב בישיבה שיש וועד לתלמידים".

ראש הישיבה סיים את דבריו ואמר, כי אותם בחורים "ידאגו שאין בישיבה מכשיר לא בסדר, שאין בישיבה שום דבר שלא צריכים לשמוע. זה הרבה יותר קל לבחור שבאים אליו בחורים מבוגרים ואומרים לו 'זה עסק שלנו שלא תהיה פצצה מתקתקת בתוך הישיבה, אנחנו לא מסכימים שתחזיק כזה מכשיר בתוך הישיבה, אנחנו נציגי ההנהלה, וכדי לא לבייש אותך וכדי שתוכל לשמור על תדמית חיובית...' עדיף שאני לא אדע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר