מתש"פ לתשפ"א

ה'קורונה' וטלטלת הכשרות • הגאון רבי דוד יוסף בשיחת חג

מערך הכשרות שהקים; הסכנה של ה'קורונה' ואיבוד האמון במגזר החרדי; החובה להישמע להוראות ותפילות רא השנה בצל המגיפה • חבר המועצת, הגאון רבי דוד יוסף, בשיחת חג בלעדית (אקטואלי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

חבר מועצת חכמי התורה, הגאון רבי דוד יוסף, בשיחת חג בלעדית ל'כיכר השבת', על כשרות 'יחווה דעת' שהקים, סכנת נגיף הקורונה לצד אפליית הציבור החרדי ותפילות ראש השנה בצל המגיפה. צפו בשיחה המלאה.

בפתח דבריו מדבר הגר"ד יוסף על בד"צ 'יחווה דעת': "אני אישית זכיתי להיות קרוב לאבי מורי זצ"ל, ובמשך קרוב לארבעים שנה הייתי יד ימינו של האבא בנושאים הלכתיים רבים, ובמשך השנים העמדתי תלמידים רבים שמסתכלים עליי ורוצים שאני יהיה זה שאעשה עבורם את הדברים.

"לאחרונה נחשפתי לחלק מהבד"צים האחרים וראיתי שהם עושים עבודת קודש ממש, אך בשל הדרישה של ציבור בני תורה גדול, לקחתי לצדי רבנים מגדולי תלמידיו של מרן זצ"ל שהם מפקחים ודנים יחד איתי בנושאים ומביאים להידור כשרות של ממש שלא היה כמותו".

חבר ה'מועצת' התייחס לאיבוד האמון במגזר החרדי בכל הקשור להנחיות הקורונה ואמר: "אני חושב ששורש הבעיה היא מצד השלטונות בכך שהם מתנהגים בצורה שלומיאלית בעצם הדבר שהם חיכו ודחו את הסגר לערב ראש השנה למרות שכולנו נמצאים במצב הזה כבר חודש וחצי.

הגר"ד יוסף בשיחה עם ישי כהן

"הם נתנו לציבור את התחושה שזה לא נורא, ושהכלכלה קודמת, ובעצם הדבר שהם מתירים הפגנות רק מפני שהיועץ המשפטי לממשלה אמר שזה לא יעמוד בפני בג"צ בגלל חופש הביטוי - חופש ההפקרות שחשובה להם יותר מהחופש שלנו לעמוד ולומר שאנחנו ממליכים את הקב"ה, זה לא.

"ההתנהגות הזאת יוצרת תחושה אצל הציבור שהעסק לא רציני כי יש איפה ואיפה ואפליה. שמעתי שהחליטו להשאיר את שוק מחנה יהודה פתוח בסגר, והעובדה הזאת גורמת לציבור לזלזל".

עם זאת, הדגיש כי אסור להפר את הנחיות משרד הבריאות: "אני רוצה לפנות אל השכל הישר של כל אחד ואחד. להבדיל אדון ליברמן גם אמר שצריך לפעול לפי השכל הישר, אבל לפי השכל העקום שלו צריך שיהיה הפקרות, ואני אומר בדיוק ההיפך.

"אנחנו צריכים לפעול לפי השכל הישר ולראות שיש כאן סיכון לכל אדם ואדם, ולא רק לאנשים שמשתייכים לקבוצות סיכון. אני שומע שיש כל מיני מכחישי קורונה, ואחד מהם אפילו אמר שהכול לא אמת ושאף אחד לא מת מהקורונה, ואני לא מכיר דבר כזה שפתאום נפטר אדם אחד, ואחרי שבוע נפטרה גם אשתו, ואחרי שבועיים נפטר גם הבן. לצערי נתקלתי בתלמידים שלי אברכים בכולל שנזקקו להגיע לבית חולים ולטיפול נמרץ, ב"ה שהם יצאו מזה, ואני מכיר אישית אנשים שהיו על סף מוות בארץ ובארה"ב".

על מכחשי הקורונה אמר הגר"ד: "איך אפשר להכחיש את זה שהרב בקשי דורון הלך לעולמו בגלל הדבר הזה? איך אפשר להכחיש שהאדמו"ר מנובומינסק הלך לעולמו?, ועוד גדולי תורה רבים שהפסדנו. הדברים הללו ברורים מאד ולכן כולם צריכים להקפיד מאד על מסיכות ועל מרחק. זה לא הוראות שלהם, אלא הוראות של התורה הקדושה".

חבר ה'מועצת' התייחס לתפילות ראש השנה בצל המגפה: "אני רוצה לנצל את ההזדמנות ולקרוא לציבור, אלו שיש להם דרגת סיכון גבוהה של הידבקות, הם לא חייבים ללכת לבית הכנסת בראש השנה. אני יודע שזה קשה כי הרגשות בנושא הזה חזקים מאד וגוברים על הכול, אבל אני יודע שיש אנשים שחשים סימפטומים ובאים לבית הכנסת, זה חמור מאד ואיסור של ממש, ואני גם מתאר לעצמי שבראש השנה יתכן מצב שאדם יגיע לבית הכנסת כשהוא חולה, בזמן שהוא אינו יודע שהוא חולה, ולכן לאור זאת, אנשים שהם בקבוצות סיכון, בעלי מחלות רקע או מעל גיל 60 ועוד כל מיני סוגים של אנשים שיכולים להיפגע יותר, שיישארו בבית.

"זה קשה, זה כואב, אבל צריך לחשוב בקור רוח ולא לתת לרגש להשתלט עלינו, ולכן יבוא בעל תוקע ויעמוד בסמוך לבית שלהם ויתקע עבורם 30 קולות, שזה מספיק בהחלט".

הגאון רבי דוד יוסף התייחס לאפשרות שיתמודד על תפקיד רבה הראשי של תל אביב: "אני לא אוהב לדבר. אבל אם היו היום בחירות התשובה היא לא. אני חושב שמבחינת מה שאני לומד ומעיין, הרציפות הזאת בלימוד חשובה לי ולכן אני לא מחפש לעצמי שום דבר, ולכן עד כמה שזה תלוי בי - לא. אבל אני לא רוצה להתחייב על דברים כי יש את צורך הכלל, ויש את הכלל של 'במקום שאין איש', ולכן כשיגיע הזמן אחשוב ואראה".

צפו בשיחה המלאה לכבוד החג

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר