לפני ההסכם

צפו: יו"ר הכנסת בירך את המנהיגים בערבית

ח"כ יריב לוין בירך בשפה הערבית את מנהיג איחוד האמירויות הערביות ואת מלך בחריין, לקראת ההסכמים הצפויים להיחתם עם ישראל • "תרומה מכרעת ליציבות ולביטחון באזור" (מדיני)

(צילום: מתוך שידורי ערוץ כנסת)

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, נשא היום (שלישי) דברים מעל דוכן הכנסת, במהלכם בירך בשפה הערבית את מנהיג איחוד האמירויות הערביות ואת מלך בחריין, לקראת ההסכמי השלום עם ישראל.

"זה למעלה מ-25 שנים, שהחלום על הרחבת מעגל השלום במזרח התיכון, היה נראה לרבים בלתי אפשרי", אמר יו"ר הכנסת, "ההנחה הייתה שרק ויתורים מרחיקי לכת על חלקי מולדת יאפשרו את שבירת מעגל העוינות כלפי ישראל".

לוין הוסיף, "אולם, העמידה האיתנה על זכותנו על הארץ, ובצידה העוצמה שצברה ישראל, חברו יחד כדי שידנו המושטת לשלום תענה בידי מנהיגים אמיצים אשר עשו את מה שרבים לפניהם ידעו שהוא נכון, אך לא העזו לעשות.

"אני מבקש לברך מכאן המנהיג בפועל של איחוד האמירויות הערביות מוחמד בן זאיד אאל נהיאן, ואת מלך בחריין חמד בן עיסא אאל ח'ליפה, על החלטתם לחתום היום על הסכם שלום עם ישראל, הסכם שיביא שגשוג, כלכלה חזקה, יחסי תיירות ומסחר בין המדינות, ותרומה מכרעת ליציבות ולביטחון באזורנו".

יו"ר הכנסת הוסיף כי "הטקס המרגש העתיד להתקיים בעוד זמן קצר בבית הלבן, הוא תוצאה ישירה של המדיניות האמיצה ופורצת הדרך שהוביל הנשיא דונלד טראמפ, מאז החל את כהונתו בבית הלבן".

"אני מבקש להודות לנשיא דונלד טראמפ, לסגן הנשיא מייק פנס, ליועץ הנשיא ג'ארד קושנר, לשגריר ארה"ב בישראל דייוויד פרידמן, ולכל מי שהיו שותפים לפריצת הדרך החשובה הזו. חברות וחברי הכנסת, ביום המיוחד הזה אני מבקש לשלוח מכאן ברכה נאמנה לראש הממשלה בנימין נתניהו. הנהגתו הנחושה והחזון המדיני שהציב, הופכים היום לנגד עינינו למציאות של שלום ושל תקווה".

לוין סיים את נאומו עם ציטוט מקדיש: "עושה שלום במרומיו, הוא ברחמיו יעשה שלום עלינו ועל כל עמו ישראל ואמרו אמן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר