מח"ז ירושלים בראיון מיוחד

אל"מ איתי לוי: "מתווה הקפסולות לא קרס, שולטים במצב"

ההיכרות עם המגזר החרדי • השיח עם המנהיגים ומובילי דעת קהל במגזר • ההסתה בתקשורת ומתווה הקפסולות • מח"ז ירושלים בפיקוד העורף, אל"מ איתי לוי, בראיון לישי כהן (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מפיק: איציק אוחנה (ניהול אולפן: מולי הרשקוביץ וזאבי רוזנברג)

לפני כשבע שנים, כשהוא התמנה לפיקוד העורף, אל"מ איתי לוי, לא דמיין שבשנת תש"פ הוא יצטרך לפקד על המאבק בנגיף הקורונה במחוז ירושלים שתחת פיקודו, מחוז הכולל את הערים ירושלים, בית שמש, אלעד ורכסים.

בראיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת', הוא מדבר על ההיכרות העמוקה שלו עם המגזר החרדי, היכרות שהגיעה בעקבות הפיקוד שלו על הערים והשכונות החרדיות. צפו בראיון המלא.

בהתייחסות למתווה הקפסולות, אומר אל"מ לוי, כי המתווה לא קרס: "אני חושב שהמתווה לא הצליח לתת מענה מלא בחלק מהמקומות, בעיקר במקומות שלא הצליחו להקפיד כמו שהתכוונו שיקרה".

"אנחנו כל הזמן לומדים ומשתפרים. בגזרה שלי יש 2,250 ישיבות. מאות בתוך מתווה הקפסולות. אנחנו הבנו שצריכים לתת מענה, כדי שלא לבטל תורה, לבידוד מוסדי. דוגמא? 'תורה בתפארתה' באלעד. למעלה מאלף תלמידים, 80% מחולים בישיבה. מה נעשה? נבטל תורה? אמרנו לא. ישבנו איתם לישיבה וקבענו איך הופכים את הישיבה למלונית הבראה".

אל"מ לוי התייחס להסתה וההתקפות על הציבור החרדי בתקשורת: "כשאני שומע כתבות 'הציבור החרדי לא ממושמע', אני מבין שזה מישהו שלא מכיר את השפה, לא יודע איך להגיע ולהכשיר את הלבבות. אם אתה תדע, וזה מתחבר לר"ה, לתקוע בשופר, ובשופר שהם רגילים לשמוע - הוא השופר שינגן, אתה מצליח להגיע עד האחרון האנשים".

"אני חושב שמי שרואה ומדבר על הקיצון שזרקו אבנים ואומר 'תראו, ככה מתנהגים', זה לא ראוי ולא מכיר את המגזר. אני אומר לך, כמי שמסתובב בשכונות האלה, מתקבלים אותי בחיבוק ידיים וזרועות".

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר