מתקפה חריפה

ראש הישיבה הליטאי נגד 'אגודה' ובעד הסגר. האזינו

ראש ישיבת 'באר התורה' טען בפני תלמידיו כי "נציגי אגודת ישראל רצו לפרק את הקואליציה בגלל הסגר בחגים", וטען כי "זו השנה הכי טובה מבחינת ראש השנה" (עולם הישיבות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
דבריו של ראש ישיבת באר התורה (תמונת הגרי"ג לוי: יעקב לדרמן)

בעוד בציבור החסידי מארגנים הפגנות ענק במוצאי ראש השנה נגד הסגר בתקופת החגים, במטרה לאפשר לחסידים השוהים אצל רבותיהם לשוב הביתה, נראה שבמגזר הליטאי יש מי שדווקא מסופק מהמצב.

ראש ישיבת 'באר התורה', הגאון רבי גבריאל יוסף לוי, מבכירי ראשי הישיבות, יצא אמש (רביעי) במתקפה חריפה נגד נציגי 'אגודת ישראל' שנלחמים נגד הסגר, וטען כי זה ראש השנה הכי טוב שיכול להיות בשל כך שמיליוני חילולי שבת יימנעו בעקבות הסגר.

"יש כאלה שצועקים חמאס נגד הסגר, וטוענים כי באלול, בערב ראש השנה, מקשים על אנשים", פתח הרב גי"ל את דבריו. "יש סערה גדולה בחוץ, יש נציגים באגודת ישראל שרועשים ורוצים לפרק את הקואליציה".

"הקב"ה כואב לו שעזבנו את דרכו, מתוך 16 מיליון יהודים יש יחידי סגולה. יש סגר - אז מה קרה? אז כמה חילונים לא יגיעו לבית כנסת עם רכב... אמר לי רב של עיר חילונית, כי הוא 'חושש' שזה הראש השנה הראשון שלא יהיה חילול שבת".

ראש הישיבה הוסיף להסביר את הצד החיובי שבסגר ואמר כי "השנה יהיו פחות חילול שבת באחוזים עצומים. איזה יופי. הקב"ה סידר שהסגר יהיה בראש השנה ויום כיפורים. מה אתה מתרגש שקרה סגר? יהודי אחד לא ייסע בשבת? זה שווה. אז לא תהיה עם הילדים שלך בסעודת החג, זה נקרא להרוס את החגים? זה השנה הכי טובה מבחינת ראש השנה".

בסיום דבריו אמר: "הסגר ימנע מיליוני חילולי שבת. לפתוח את העיניים ואת הראש לראות אחרת דברים".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', אלפים, בעיקר מהמגזר החסידי, צפויים לצאת להפגנות מאורגנות במוצאי ראש השנה נגד הסגר בתקופת החגים. ההפגנות יתקיימו בכל הריכוזים החרדים באישור המשטרה, מה שעשוי לאפשר חזרתם של אלפי חסידים לביתם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר