לקראת הסגר

שידור חוזר: נתניהו ניסה להשיב לטענות • צפו

לקראת הסגר שיחל מחר, נשאו הערב ראש הממשלה ושריו נאום מיוחד לאזרחי ישראל, על ההגבלות החלקיות והשינויים הרבים, וניסו לענות לטענות הרבות - בצל מתיחות עם רוני גמזו • צפו (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ח באלול תש"פ | 17.09.20
נאומי רה"מ ושרי האוצר והבריאות (צילום: לע"מ. תמונה: Flash90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (חמישי), שעות מועטות לפני שהסגר נכנס לתוקפו, נאום מיוחד לציבור בישראל, ממעונו בירושלים. לאחר מכן מסרו הצהרות, ממשרדיהם, שר האוצר ישראל כץ ושר הבריאות יולי אדלשטיין.

"ביומיים האחרונים", פתח נתניהו, "אנו עדים לעליה מדאיגה נוספת בתחלואה, והמשך הגידול במספר החולים הקשים. בעקבות כך שאלתי את המומחים 'האם המצב הזה מחייב אותנו להדק את ההגבלות?".

ראש הממשלה שיתף: "קיימתי שיחה - ואני חייב להגיד לכם שזאת לא הייתה שיחה מורטת עצבים - ולאחריה אני מעריך שלא תהיה לנו ברירה אלא להחמיר את ההנחיות. לא אטיל סגר סתם, ולא אהסס להוסיף הגבלות אם יש צורך בכך, יחד עם חברי השרים".

"אנחנו מביאים היום תכנית סיוע נוספת", עדכן נתניהו, "בה יינתנו מענקים לשימור עובדים ומענק הוצאות קבועות לעסקים שנפגעו 25% ומעלה. נקדים מענקים, ונקצץ משכר הבכירים".

"יקח זמן עד שיהיו חיסונים לקורונה, אבל הערב אני יכול לומר, מה שבעבר לא יכולתי, שרואים את זה כבר בעין. זה הזמן לערבות הדדית, ורק ככה ובעזרת השם ננצח את הקורונה", סיים ראש הממשלה.

שר האוצר ישראל כץ אמר בתוך דבריו: "אנחנו מחויבים לדוגמה אישית, ולכן בפתח התכנית הכלכלית אביא הצעה להפחתת שכר השרים וחברי הכנסת".

גם שר הבריאות יולי אדלשטיין חזר על המסר כי "אנחנו עם נתוני תחלואה שמחייבים אותנו לעשות צעדים נוספים", והביע תקווה ל"תכל שנה וקללותיה".

באשר לתכנית הסיוע הנוספת לעסקים, אמר שר האוצר: "ניתן מענקים לשימור עובדים, נרחיב הלוואות בערבות מדינה וניתן הלוואות קבועות לעסקים שנפגעו".

ברקע ההצהרות הערב, מתיחות קשה שנוצרה לאחרונה בין נתניהו לבין פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו, בעקבות ויכוח קולני נוקב שפרץ ביניהם בדיון הדרמטי אחר הצהרים.

בעקבות הדיווחים על מתיחות זו, פרסם גמזו הכחשה לקשר בינה לבין החרמתו כביכול את ההצהרות, ואמר: "לא ביטלתי את השתתפותי במסיבת העיתונאים עם נתניהו בשל חילוקי דעות, אלא בשל היותי בבידוד".

עיקר חילוקי הדעות בין השניים, הוא האם יש להטיל הגבלות נוספות במהלך השבוע הבא, כפי שסבור נתניהו, או לא.

צפו בהצהרות, שהועברו כאן ב'כיכר השבת' בשידור חי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר