נכנע לרפורמים

בג"ץ: להעמיד לדין משמעתי את הרב שמואל אליהו שדיבר נגד ערבים

התבטאויות עבר של רבה של צפת בגנות ערבים, מובילות את שופטי בית המשפט העליון להיעתר לעתירה של הרפורמים נגדו ולהורות על העמדתו לדין משמעתי (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
הרב אליהו (צילום: הרמב"ם היומי)

שופטי בית המשפט העליון קובעים היום (שני), כי יש להעמיד לדין משמעתי את רבה הראשי של העיר צפת, הרב שמואל אליהו, בעקבות התבטאויות שלו בעבר נגד הציבור הערבי בישראל.

פסק הדין, עליו חתום גם השופט אלכס שטיין המוכר בגישתו השמרנית, בא בתשובה לעתירה שהוגשה על ידי האגודה לזכויות האזרח והמרכז הרפורמי.

אלו שלוש הדוגמאות שהובאו בפסק הדין, עליו חתומים גם נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות והשופט יצחק עמית:

"א. בפוסט שפורסם בעמוד הפייסבוק של לשכת הרב נכתב כך: בימינו צריכים להשתדל, כי כל מי שמרים יד על יהודי להרגו, נקום יינקם. ואפילו לא הרג אלא רק הכה או רצה להורגו [...] גם בימינו חשוב לדאוג להסדרת החוק כך שיהיה ברור לכולם, כולל לרוצחים, שמחבל או מחבלת שבאו להרוג יהודים – זה סופם. חובה ומצווה על החיילים והשוטרים והאזרחים לכלות אותם. לא לנטרל אותם ולא להשתלט עליהם, אלא להעבירם מן העולם. ומי שמגן עליהם – מביא שפיכות דמים לעולם [...]".

"ב. במסגרת תוכנית רדיו ששודרה בתחנת גלי ישראל אמר הרב אליהו את הדברים הבאים: מה עושים עם היצורים הפראיים האלה על הר הבית? הם ממש כמו צלם בהיכל. המקום הכי הפוך שמו שם. העם שונא שלום. כך קורא לו דוד המלך נכון? ואנחנו בטיפשותנו נותנים להם את הזכות לשלוט שם אז למה שלא ינצלו אותנו, אין לך עם יותר נצלן מהם, פשוט נצלנים, נותן להם כסף, נותן להם אוכל, נותן להם חשמל, נותן להם מים [...] והם יורקים לך לפרצוף ודוקרים את טובי בחורינו".

"ג. בסרטון שהועלה לעמוד היוטיוב של הרב הוא נשמע אומר את הדברים הבאים: הערבים אותם ערבים והים אותו ים. אומרים, אותה שנאת ישראל יש להם בכל מקום שהם רואים יהודים הם מזיקים. רק עכשיו היו יהודים בגרמניה. חטפו מכות מערבים, זה לא משנה איפה אתה נמצא [...] בכל מקום שהם רואים יהודים הם הורגים, הם לא אכפת להם יהודים בארץ או יהודים בתל אביב או באלון מורה או בפריז או בבואנוס איירס, זה לא משנה להם".

הרב אליהו, בבית העלמין בעירו. ארכיון (צילום: אלישמע סנדמן)

וכך נימק היום השופט שטיין את ההחלטה להעמידו לדין משמעתי: "עבירות המשמעת שבגינן ניתן להעמיד את הרב אליהו לדין במקרה דנן, עניינן התנהגות שאינה הולמת רב עיר, אשר כוללת, בין היתר, את הפרת האיסורים בכל הקשור לאמירות הפוליטיות ולביקורות על מוסדות המדינה המיוחסות לרב".

מלשכת הרב שמואל אליהו נמסר בתגובה: "מדובר בבית משפט פוליטי. אם היה מדובר על חופש דיבור של אנשים שלהם אין שום בעיה להציג גליוטינה או ראש ממשלה על חבל תליה. אם מדובר על רבנים או דתיים הם יעקמו את החוק כדי לבטל את הזכות היסודית הזו. אנחנו לא נפסיק לדבר. לא נפסיק לומר את האמת. אין לנו אמון בבית המשפט הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר