חולי בלתי מוסבר

אכזבה בעולם: ענקית התרופות עצרה ניסוי בחיסון לקורונה

חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון, הודיעה על השהייה של הניסוי לייצור חיסון לנגיף הקורונה לאחר שאחד מ-60 אלף הנסיינים חלה בחולי בלתי מוסבר. רופאי החברה בודקים את המקרה (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

המרוץ לחיסון כנגד נגיף הקורונה, אלא שבמרוץ הזה לפעמים גם צריך לרוץ אחורה כמה צעדים. יצרנית התרופות האמריקנית, ג'ונסון אנד ג'ונסון, הודיעה על השהיית הניסוי בחיסון שהיא מפתחת זאת בעקבות מחלה לא מוסברת שפיתח אחד מהמשתתפים בניסוי. בג'ונסון אנד ג'ונסון לא סיפקו פרטים על המחלה בשל שמירה על פרטיות המשתתף, אך ההערכה כי מדובר באירוע משמעותי דוגמת אירוע מוחי וכדומה.

מדובר במהלך דרמטי, שכן החיסון של ג'ונסון אנד ג'ונסון כבר הגיע לשלב השלישי המתקדם והניסוי נערך על 60 אלף מטופלים. בהודעה שפרסמה החברה, היא דיווחה כי מחלתו של המשתתף בניסוי נבחנת כעת על ידי ועדת ניטור ובטיחות עצמאית, וכן על ידי רופאים של החברה שמנסים לעמוד על טיבה של המחלה. הניסוי הושהה על ידי החברה עצמה ולא השהייה של הרשויות האמריקניות.

למרות האכזבה, מדובר בהליך רגיל בעת פיתוח חיסונים או תרופה, בדרך כלל מדובר בהליך שאורך כמה שנים, אך הלחץ סביב הנגיף מביא לעבודה מהירה יותר, אך גם בעבודה שכזו יש להיזהר.

בחודש שעבר מסרה ג'ונסון אנד ג'ונסון כי החיסון הנוזלי שייצרה, עורר תגובה חיסונית חזקה נגד הקורונה בניסויים הראשוניים,, זאת על אף שמדובר בחיסון בעל מנה אחת בלבד, לאחריהם פצחה החברה בניסוי האחרון, שכולל 60 אלף משתתפים, ותוצאותיו היו מתוכננות להתפרסם בסוף השנה או בתחילת השנה הבאה מה שהיה משפיע באופן משמעותי מאד על ערכה של החברה שכן פיתוח חיסון לנגיף יכול להכניס לקופת החברה מיליארדי דולרים.

ההשהייה של ג'ונסון אנד ג'ונסון מצטרפת להשהייה דומה של אסטרהזנקה - חברת התרופות הבריטית-שבדית שמפתחת חיסון יחד עם אוניברסיטת אוקספורד. גם שם חלה אחד הנסיינים במחלה בלתי מוסברת. אסטרהזנקה חידשה בינתיים את הניסויים בבריטניה, ברזיל, דרום אפריקה והודו, אך הניסוי בארה"ב עדיין נמצא בהשהיה רגולטרית וממתין לבחינה של מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA).

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר