ראיון והבדלה • צפו

חוויות מנפאל: חני ליפשיץ וה'בראשית' שלה

מוצאי שבת 'בראשית', זה הזמן לחזור כ-20 שנה אחורה ולשמוע את החוויות הראשוניות משליחת חב"ד בקטמנדו, חני ליפשיץ, שתספר על ה'בראשית' במזרח הרחוק • צפו (המבדיל)

חני ליפשיץ וזלמן שטוב (צילום: אולפן כיכר)

השבוע מתארחת בתכנית שליחת חב"ד בקטמנדו - נפאל, חני ליפשיץ כדי לספר על הבראשית שלה, לפני עשרים שנה, כזוג צעיר עם ילד בן שנה, שם, בארץ שהייתה לא זרועה (ועדיין), במזרח הרחוק.

כבר חצי שנה שחני נמצאת בארץ ישראל, במקום להיות במפעל חייה, בית חב"ד שבנפאל, יחד עם בעלה חזקי.

"פתאום אני מוצאת את עצמי לבד, יחד עם חזקי והילדים, ואין ספק שזהו זמן מיוחד, וחוויה שכבר לא חווינו עשרים שנה, אבל הגיע הזמן, אני מוכנה לחזור חזרה בכוחות מחודשים", אומרת ליפשיץ.

כל שנה עוברים בבית חב"ד נפאל כעשרים אלף תרמילאים, ולכל אחד יש את הסיפור שלו. ליפשיץ מחלקת את העבודה בשטח בין בינה לבין חזקי (בפעם הראשונה), "חזקי מתעסק בכל מה שקשור למוח, חילוצים שונים של מטיילים שנתקעו ועוד ועוד, ואני מתעסקת עם הלב, יושבת לשמוע שיחות ארוכות של אנשים שונים שצריכים את אותן שיחות".

משהו קורה שם במזרח, שפותח את הלבבות של האנשים, וליפשיץ שאמונה על ההקשבה, יוצרת פסיפס מרתק של סיפורים אותם היא מפרסמת ברשת ובעיתונות. ישנה אחת ברחה ממשפחתה, וכבר שנתיים אין קשר ביניהם, באה לנפאל כדי לברוח, השניה נתקעה במנזר אכזרי, והשלישית היא בכלל אזרחית נפאלית שחיה באזור, ויש לה סיפור כל כך מרתק, ואיכשהו גם הוא מגיע לליפשיץ שמשתפת את הקוראים.

השהייה הארוכה, כמות התובנות והבטה אל המציאות העייפה מאוד לפעמים של נפאל, הופכים גם להצגה נהדרת שליפשיץ מציגה בכל מקום בארץ בחודשים שהעונה מסתיימת בנפאל.

לפני כמה שנים טיילה באזור השחקנית אדר פנקסוביץ, ושיתוף פעולה בין השתיים יצר סדרת הצגות נוספת בהן שתיהן משתתפות, הצגה לנשים בלבד.

כיום ליפשיץ יושבת בעיר שהרים סביב לה, במקום לשבת בעיר שההר הגבוה בעולם מסביב לה - האוורסט, מוסרת הרצאות בזום - מתעסקת בטכנולוגיה באופן אירוני אל מול העולם השלישי שהיה מנת חלקה אי שם הרחק בנפאל, וממתינה חדורת מטרה לחזור אל הבית שפתח את הלב של כל כך הרבה אנשים.

בתכנית האירוח "המבדיל" מתארחים מידי שבוע, יוצרים, אמנים, אנשי תרבות ודמויות שונות מרחבי העולם, שידברו על נקודות אור שונות שפגשו במהלך חייהם.

את התכנית מגיש האמן והיוצר זלמן שטוב, בהקדמה של הבדלה בסגנון קרליבך, וברעיון קצר מתוך הפרשה. שבוע טוב וחורף בריא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר