הקבינט הכריע

אושר מתווה הישיבות, עם איסור יציאה קשוח

אלו הפרטים המלאים הכלולים ב'מתווה הקפסולות' המשודרג, שזכה לאישור ראשי תכנית 'מגן ישראל', ויאפשר את פתיחת 'זמן חורף' בישיבות הגבוהות, למרות הקורונה (עולם הישיבות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: ברוך יערי)

החל מיום ראשון הקרוב, ראש חודש חשוון, יוכלו הישיבות הגדולות, שפועלות עם פנימיות, לחזור ללימודים במסגרת 'מתווה קפסולות' משודרג. כך אישרו ראשי תכנית 'מגן ישראל' של משרד הבריאות, לפני שעה קלה.

באופן רשמי, הישיבות יוכלו להתחיל את 'זמן חורף' בהמשך השבוע, רק לאחר שישלימו את היערכותן כפי שמחייב המתווה, אך ישנן ישיבות הצפויות להתחיל את לימודיהן כבר ביום ראשון.

ל'כיכר השבת' נודע, כי גורמי המקצוע שהיו אחראים על מתווה הקפסולות בישיבות, סבורים כי זהו "הרע במיעוטו", ועדיף לקבץ את הבחורים במתחם אחד לאורך החודשים הקרובים ולא להותירם בקרבת משפחותיהם.

יצוין, כי שר הבריאות יולי אדלשטיין, שהבהיר הערב כי ישיבות ואולפנות לא ייפתחו, כיוון לישיבות ואולפנות שתלמידיהם חוזרים כל שבוע לבית הוריהם, אלו המשויכים לציבור הדתי לאומי, כדי להכחיש את הדיווחים ברשתות החברתיות על פתיחה קרובה גם של מוסדות אלו.

פרטי המתווה:

• הקפדה כבר מהיום על 'מרחק מניעתי': התנזרות ממוקדים הומי אדם.
• בחורים שחלו בקורונה ייבדקו טרם הלימודים, ועד לקבלת התוצאה יישארו בבידוד ביתי.
• עם קבלת תוצאה שלילית, יגיעו הבחורים לישיבה בהסעה מאורגנת ולא בתחבורה ציבורית (במידת האפשר).
• הישיבות יחולקו לקפסולות, תוך מעקב קפדני על יישומן.
• תיאסר יציאה של התלמידים מהמתחם, למעט פעמיים-שלוש בכל ה'זמן' ובמועדים שייקבעו מראש.

ל'כיכר השבת' נודע, כי בחורים שכבר חלו בקורונה והחלימו, ככל הנראה יוכלו באישור רופא להגיע לישיבה ללא ביצוע בדיקה מחודשת.

כמו כן, הבדיקות לשאר הבחורים ייערכו במסגרת הקהילה, בתיאום מראש עם קופות החולים / פיקוד העורף, כדי לאפשר את ביצוען ללא צורך בהפניית רופא.

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי ביממה הקרובה יפעלו הצוותים המקצועיים בוועד הישיבות ובמל"ל כדי לגבש מתווה שיאפשר יציאת בחורים ב'שידוכים' מהישיבה, באופן כזה או אחר, כמו גם לצרכים דחופים אחרים.

מלבד זאת, לא תתאפשר יציאה ל'שבתות חופשיות', למעט כאמור המועדים שנקבעו מראש. יצוין, כי ישנן ישיבות הנערכות לספק לתלמידים את צרכיהם מ"העולם החיצון", כך שלא ייאלצו לצאת כלל מהישיבה.

נכנסים לקפסולות ב'זמן אלול' (צילום: צבי הרשקוביץ. תמונה: חיים גולדברג)

במכתב שנשלח מהמשל"ט (מרכז השליטה) לראשי הישיבות בענין זה נכתב, כי "היות ומצב התחלואה ועל מנת להבטיח הימנעות כניסת חולים מאומתים לישיבה, אנו נדרשים להיערך לביצוע בדיקות לכל הבחורים (שלא חלו בעבר) עובר לפתיחת זמן חורף".

"אנו מבקשים בכל לשון של בקשה להעביר אלינו בהקדם ובדחיפות את רשימת התלמידים הרלוונטיים לצורך בדיקה בהתאם לפורמט המצו"ב עד ולא יאוחר מהשעה 21:00 הערב (יום ה' 15/10)".

עוד נכתב: "התבקשנו על ידי ראשי הישיבות שליט"א, לבקשכם לפנות לכל תלמיד ותלמיד ואף להורים, בכל דרך שתראו לנכון, לבקשו ולזרזו להתחיל כבר מהיום על הקפדה יתירה ושמירת הריחוק המניעתי, דהיינו להקפיד על עטיית מסיכת אף פה מלא כשיוצאים מהבית ושמירת מרחק 2 מטר, והימנעות מנוכחות במקומות הומי אדם, וזאת על מנת לצמצם הדבקה ולאפשר תחילת זמן חורף בכוחות מחודשים וברגל ימין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר