"קירוב לבבות"

הרב שמחלק פיצוחים ב'שוק' - בחינם • צפו

כבר זמן ארוך ניצבת בשוק באסטה 'המקום', שם, יש אוכל, שתיה ופיצוחים, בחינם. הבאסטה מכונה המקום על שם הר המוריה • הרב יחזקאל שלום יסביר את המטרה • צפו (המבדיל)

הרב יחזקאל שלום וזלמן שטוב (צילום: אולפן כיכר)

רגע אחרי סוף העולם ויציאת נח מתוך התיבה אל עולם חדש, מתארח בתכנית הרב יחזקאל שלום לדבר על החזון שלו לאחרית הימים, אוטופיה של אהבה ובניין בית המקדש.

כבר זמן ארוך ניצבת בשוק באסטה בשם 'המקום', שם, בכל ערב יש אוכל, שתיה וקצת פיצוחים, בחינם.

הבאסטה מכונה המקום על שם הר המוריה, ומטרתה לקרב את האחד לשני, בדיבורים טובים ובאוכל נעים. "בית המקדש נחרב על שנאת חינם ויבנה על אהבת חינם", אומר שלום.

"הגאון מווילנא אמר שכאשר יחברו להם שש מאות אלף איש יחדיו, במטרה לקיים ולשמור - מיד יבוא משיח", אומר שלום, "לפני כמה שנים ניסיתי להוציא לידי פעולה דבר שכזה ולא עלתה בידי, כתבנו שלשה ספרי תורה שנמצאים בגלות ומחכים, ולעתיד התכנון הוא להביא מיליון איש אל המדבר, בקרבת מקום לנבי מוסא".

"שם יש שטח שמתאים לדבר שכזה. מליון איש, ספרי תורה והמוזיקאים הכי טובים בעולם, אבותינו היו במדבר ארבעים שנה, מה זה שבוע בשבילנו", אומר שלום באנרגיה המיוחדת שלו.

אין אחד שלא מחכה לגאולה, במיוחד בזמנים קשים כמו החודשים האחרונים, אין אחד שלא התעסק בגאולה.

גם יעקב אבינו קרא לבניו לספר להם את אחרית הימים, ולא הצליח, ולכן על כל אחד ואחד יש את התפקיד להביא את הגאולה בדרכו שלו.

ישנם הרבה אנשים שמדברים על גאולה, אך קצת אנשים פועלים, כך הוא הרב יחזקאל שלום, בונה נדבך על גבי נדבך, כדי להביא בסופו של דבר את מה שכולנו מחכים לו - גאולה.

בתכנית האירוח "המבדיל" מתארחים מידי שבוע, יוצרים, אמנים, אנשי תרבות ודמויות שונות מרחבי העולם, שידברו על נקודות אור שונות שפגשו במהלך חייהם.

את התכנית מגיש האמן והיוצר זלמן שטוב, בהקדמה של הבדלה בסגנון קרליבך, וברעיון קצר מתוך הפרשה. שבוע טוב וחורף בריא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר