הנחיה חינוכית

הגרי"ג אדלשטיין לראשי הישיבות: "שהילד ירגיש שהמלמד ידיד שלו"

במהלך כנס ראשי הישיבות לצעירים, ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין נשא דברים וביקש בלשונו המיוחדת ש"הילד ירגיש שהמלמד ידיד שלו, שיראה שחושבים עליו" (חינוך ילדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)

במהלך כנס ראשי הישיבות לצעירים, לקראת פתיחת 'זמן חורף', ראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין נשא דברים וביקש בלשונו המיוחדת ש"הילד ירגיש שהמלמד ידיד שלו".

את דבריו פתח ראש הישיבה ואמר: "אתם עוסקים בחינוך עם התלמידים, בתקופה הזו יש הרבה שלא מגיעים בגלל המחלה, חשוב מאוד שהמלמדד יתקשר לבדוק מה שלומו של הילד, שיראה שמתעניינים בו".

ראש הישיבה הוסיף וביקש: "חשוב שהילד יראה שחושבים עליו, שהילד ירגיש שהרב'ה הוא ידיד שלו. ירגיש ידידות. סיפר לי פעם אחד שבישיבה קטנה בשיעור ב' אחה"צ זה קשה מאוד, והוא הצליח מאוד, למה? הוא אמר לי, 'אני לא יכול לפגוע בתלמיד, אני לא יכול לפגוע בו אפילו אם הוא התנהג לא בסדר'. האופי הזה של המלמד השפיע שהייתה לו משמעת שתמיד העריך את הרב.

"צריך להיות אוהב את הבריות ומקרבן לתורה... היחס לתלמיד צריך להיות שירגיש יחס של ידידות. בישיבה קטנה וגם בחיידר הילד יהנה מהלימוד, שיאהב את הלימוד - זה היחס שצריך להיות.

"הילד שואל שאלה, הרב מחכה, המלמד אומר לו 'אתה שואל שאלה נכונה', הילד מקבל עידוד. הרב עוזר לו, הילד מרגיש שהרב מוסיף משהו".

"צריך להיות שכל אחד ייצא עם סיפוק", סיים ראש הישיבה את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר