תיעוד מקומם

תלמיד הישיבה צילם אכיפה נגד אדם נכה; ידו נשברה

מעצר של אדם שנעזר בקביים, כי היה ללא מסכה, תועד בידי תלמיד ישיבה אנגלי. שוטר שכעס על כך הפיל את מצלמתו, ביקש ממנו את פרטיו ועצר גם אותו - בכוח • תיעוד (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
תיעוד המקרה הקשה (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

עוברי אורח בירושלים תיעדו אתמול (שלישי) אלימות מצד שוטרים בעת אכיפת הגבלות הקורונה; אחד מהם, בחור מישיבת מיר, פנה ל'כיכר השבת' ותיאר כיצד שוטר שבר את ידו - לדבריו, משום שצילם אותו.

המקרה המדובר התרחש ברחוב בר אילן, כאשר שוטרים שהיו בפעילות לאכיפה של חובת עטיית המסכות בשל סכנת הקורונה, בחרו לעכב אדם נכה, הנעזר בקביים, משום שהלך ללא מסכה.

א. הלומד באחד מבתי המדרש של ישיבת מיר למגיעים מחו"ל, חלף במקום, התקומם אל מול המראות הקשים והחליט לתעד אותם - כשמסכה עוטה כראוי את אפו ופיו כל העת.

בשלב מסוים, פנה אליו השוטר בבקשה שיפסיק לצלם, אך א' המשיך. השוטר ביקש ממנו תעודת זהות, וא. שדובר רק אנגלית, לא הבין את בקשת השוטר, ושאל מספר פעמים "מה אתה רוצה?" "מה עשיתי?".

השוטר מצידו לא התמהמה, הפיל את המצלמה מידיו של א' ולא הסתפק בכך: מאחר ותלמיד הישיבה סירב להזדהות, הוא עצר אותו תוך הפעלת כוח רב, במהלכה נשברה ידו.

לאחר מספר שעות שוחרר א' מהמעצר, ובשיחה עם 'כיכר השבת' משחזר בן דודו, הלומד אף הוא ב'מיר', את שאירע: "בן משפחתי הגיע למקום כעובר אורח, נתקל במקרה שהיה נראה לו חריג - מעצר של נכה! - ושלף מיד מצלמה כדי לתעד אותו".

"בן דודי הגיע לפני מספר שבועות מאנגליה לישראל, הוא לא מבין מילה בעברית, והשוטר גילה אטימות", מוסיף קרוב המשפחה: "במקום לנסות ולהבין אותו, שבר לו השוטר את היד בגסות".

מהמשטרה נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה: "בניגוד לנטען, מדובר בתושב ישראל שלאחר מעצרו בתחנת המשטרה דיבר עם השוטרים בשפה העברית. החשוד נעצר, לאחר שהפריע לשוטרים בעת ביצוע תפקידם לבצע אכיפה במקום, סירב להישמע להוראותיהם, סירב להזדהות וגם סירב לעיכוב".

"לאחר שזוהה בתחנת המשטרה ונרשם נגדו קנס, הוא שוחרר לדרכו", מוסיפים במשטרת ישראל.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר