סוער בקבינט

דרעי: 'לא מזלזל במתים, אבל צריכים לחיות'

אחרי דחיית הדיון בקבינט הקורונה, היא הסתיימה היום ללא החלטות • נתניהו קרא לצמצם את שלבי פתיחת המשק ושר האוצר דרש לפתוח את המשק במהירות האפשרית (אקטואלי)

(צילום: כיכר השבת)

קבינט הקורונה שוב סיים דיון בלי קבלת החלטות: אחרי דחיית הדיון מיום האתמול, ישבו היום (רביעי) השרים במשך שעות ארוכות לשיחות וידאו וקיימו דיונים לגבי השלבים הבאים ליציאה מהסגר.

בתחילת הדיון אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי אם התחלואה תעלה, לא יהיה ברירה כי אם להחזיר את ההגבלות. ראש המל"ל, מאיר בן שבת טען כי למרות הירידה, מספר החולים עדיין גבוה.

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו אמר כי "בתוך עשרה ימים יהיו 80 אלף בדיקות ותוך חודש מאה אלף בדיקות ביום", והוסיף כי הוא מודאג מהתחלואה הגבוהה במגזר הערבי.

שר האוצר ישראל כץ דרש בקבינט לפתוח את המשק במהירות האפשרית, והזהיר מפני המצוקה בציבור בעקבות הצעדים נגד התחלואה.

דרעי: "לא מבין: למה בלי מסכות?" • צפו

שר הבריאות יולי אדלשטיין הגיב לו כי הוא "מצפה לא לנהוג בפופוליזם שיביא אותנו לסגר שלישי". נתניהו אמר כי "החשש האמיתי הוא שאם אנחנו פותחים את המשק, אנחנו יכולים לחזור חזרה לסגר ונהיה כמו אקורדיון. צריך להיזהר לא לחזור על הטעות ולבזבז את הישגי הסגר".

השר אריה דרעי פנה לאדלשטיין: "שר הבריאות, הבטחתם שבוע שעבר להביא מתווה חתונות, למרות שהייתם נגד חופה של 200 איש, עבר שבוע ולא הביאו שום דבר. מראש להפוך את כולם לעבריינים? אף אחד לא יכול לעמוד בהגבלה של 20 איש בחתונה. תסבירו לציבור למה לא שתי קפסולות לפחות".

אדלשטיין השיב לדרעי: "אתה יודע בדיוק כמוני שלכל עניין יש השלכות רוחב. איך שיהיו חתונות, הן יהיו בממדים גדולים". שר הבריאות הוסיף כי הוא לא מסכים לשום שינוי.

שר הפנים דרעי זעם על הכוונה שלא לאשר הקלות: "אנחנו מיותרים פה? אם אי אפשר להכניס גפרור למה שמשרד הבריאות מביא אז תצביעו על מה שאתם רוצים וזהו".

דרעי הוסיף כי צריכים לקבל החלטות אמיצות. לדבריו, אם בישראל היו 330 אלף מאומתים, כנראה שהמספר האמיתי גבוה בהרבה וחוצה את המיליון שכבר עברו את המחלה. "אני לא מזלזל באף אדם שנפטר ולא בפצועים אבל נצטרך לדעת לחיות עם המגיפה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר