תיעוד ערבי

נטורי קרתא הפגינו עם פלסטינים למען עציר

מאהר אלאח'רס, פלסטיני שנעצר עם צו מנהלי שובת רעב כשמונים יום במחאה על מעצרו, וברחוב הפלסטינים נערכים הפגנות תמיכה בו • הקיצונים הגיעו להפגין בעיר חברון (ארץ)

(צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90)

מספר קיצונים מאנשי 'נטורי קרתא' הגיעו היום (רביעי) לעיר חברון, שם הפגינו יחד עם קבוצת פלסטינים בעד שחרור העציר המנהלי מאהר אלאח'רס.

אלאח'רס, הוא עציר מנהלי פלסטיני השובת רעב כשמונים יום, ושותה רק מים. הוא מאושפז בבית החולים קפלן ברחובות, אך הוא מסרב לקבל טיפול רפואי.

ברחוב הפלסטיני, נערכים הפגנות תמיכה רבות, עם קריאה לשחרורו. גם חברי כנסת ישראלים מהרשימה המשותפת הביעו תמיכה בפלסטיני העצור.

להפגנה בעיר חברון כאמור, הצטרפו אל הפלסטינים גם מספר קיצונים מאנשי 'נטורי קרתא' בירושלים, שהחזיקו בשלטים עם תמונתו וקראו לשחררו.

אלאח'רס, אב לשישה ילדים מהכפר סילת אלדאהר שבאזור שכם, נעצר ב-28 ביולי וב-7 באוגוסט הוטל עליו מעצר מנהלי למשך ארבעה חודשים. הוא שובת רעב מיום מעצרו.

בעקבות עתירה הקודמת שהגיש אלאח'רס נגד מעצרו המנהלי, החליטו שופטי בית המשפט העליון עמית, מינץ וגרוסקופף, כי לאור מצבו הבריאותי הקשה יש להתלות את מעצרו המנהלי ולאפשר לו לקבל טיפול רפואי בבית החולים.

עם זאת, קבעו השופטים כי לרשויות הביטחון הישראליות תעמוד האפשרות לחדש את מעצרו המנהלי לאחר שיפור במצבו הבריאותי.

בעקבות זאת, הודיע אלאח'רס כי ימשיך לסרב לקבל טיפול רפואי והזנה בבית החולים עד אשר יובטח לו שמעצרו המנהלי לא יחודש עם שיפור במצבו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר