תעודה מיוחדת

מפתחי נוגדנים יקבלו אישור 'מחלים קורונה' וימנעו מבידוד

תעודה מיוחדת תונפק בקרוב בישראל עבור מחלימים מנגיף הקורונה שפיתחו נוגדנים לנגיף, תעודה שתאפשר להם להימנע מבידוד • המטרה: להחזיר את המסחר, ואת המורים לבתי הספר (אקטואליה)

(צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)

בקרוב בישראל: תעודת 'מחלים קורונה' לנשאים מאומתים שהחלימו, ופיתחו נוגדנים לנגיף. התעודה תאפשר להם להימנע מבידוד אחרי מגע עם חולה מאומת ואחרי חזרה לארץ ממדינה אדומה.

משרד הבריאות הפיץ אתמול מסמך בו נכתב כי עד ה-15 בנובמבר יוחלט מה עוד יהיה כלול בתעודה, שתהיה בתוקף אחרי חתימה של רופא בקופת החולים.

לפי הדיווח של ענבר טוויזר בחדשות 12, במשרד הבריאות ובקופות החולים בודקים כעת אלו הקלות נוספות ייתנו למחזיקי התעודה.

קיים שוני בין בין מי שהחלים מקורונה על סמך בדיקת PCR לבין מי שגם נמצאו בדמו נוגדנים על ידי בדיקה סרולוגית, שכן ייתכן שיש אנשים שהחלימו מקורונה אך לא פיתחו נוגדנים.

פרופ' גילי רגב, מנהלת היחידה למניעת ובקרת זיהומים במרכז הרפואי שיבא אמרה ל-N12 כי "משרד הבריאות עמל מול קופות החולים על הנפקת תעודת מחלים זמנית למי שיש לו נוגדנים בדם ויאפשר מעין 'גרין קארד' לפיו אם טסת למדינה אדומה או פגשת חולה מאומת - אתה לא צריך להיכנס לבידוד".

היא הוסיפה כי "המעקב אחר אנשים עם נוגדנים חיוני לפתיחת המשק. נוכל למשל לנצל את זה כדי להחזיר מורים עם נוגדנים לנגיף למערכת החינוך, להחזיר את המסחר והשוק הפרטי עבור מי שבגופו יש נוגדנים ועוד".

בשבוע הבא ייצא לדרך סקר סרולוגי של עובדי מערכת הבריאות, ובמקביל תינתן אפשרות לבדיקה סרולוגית גם לבני בית של חולי קורונה מאומתים שלא נמצאו חיוביים.

רהב מוסיפה כי "כרגע הבדיקות הסרולוגיות לא פתוחות לכלל הציבור אלא רק במסגרת סקרים למיניהם. כל המקרים המתועדים עד היום של הדבקות חוזרות לא כוללים אנשים שנמצאו בדמם נוגדנים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר