עימות אחרון

מי ניצח בעימות השני? "טראמפ רגוע יותר"

רגע לפני הבחירות בארה"ב, התקיים העימות הטלוויזיוני האחרון בין שני המועמדים. על פי המומחים, טראמפ היה שליו ונינוח יותר מול יריבו שנתפס מתבונן בשעונו (חדשות בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: ללא קרדיט)

לפנות בוקר (שישי), התקיים העימות האחרון בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ והמועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן, פחות משבועיים לפני מועד הבחירות המסקרנות.

הפעם היה העימות רגוע יותר והוא לא ירד לעלבונות אישיים, שיטת ההתנהלות החדשה בה כל מועמד קיבל שתי דקות ללא הפרעה סייעה ככל הנראה לעימות להיות "מתורבת" יותר.

בעימות התייחס טראמפ לנושא הקורונה וטען כי למדנו לחיות איתה, כשביידן משיב לו "למדנו למות איתה" וטוען כי נשיא שהביא למותם של אמריקאים רבים כל כך לא יכול להיות נשיא. טראמפ טען להגנתו כי מדובר בנגיף עולמי ולא בבעיה של ארה"ב בלבד וכי בכל העולם ישנם מתים ויש ללמוד כיצד לנהוג בצורה הנכונה מבלי לדרדר את הציבור לסגרים ולדיכאון שיוביל לצריכת אלכוהול וסמים, הוא הוסיף כי לדעתו תוך כמה שבועות יהיה כבר חיסון מוכן לקורונה.

אחד הרגעים שייזכרו מהעימות, היה כאשר הנשיא טראמפ התגאה במאמצי התיווך שלו מול צפון קוריאה ומנהיגה קים ג'ונג און וביידן אמר בתגובה כי "גם עם היטלר היינו ביחסים טובים, ותראה להיכן זה הוביל".

הפרשנים טענו, כי טראמפ שהגיע לעימות במומנטום טוב מבחינת הסקרים היה רגוע יותר, לעומת מתחרהו שאף נראה מסתכל בשעון דבר שמלמד לדברי המומחים על רצון שהעימות יסתיים כבר.

את העימות הנחתה קריסטן וולקר מרשת NBC News, שכבר הותקפה על ידי טראמפ בטענה שהיא אינה הוגנת. הנשיא האמריקני צייץ בטוויטר בשבת האחרונה: "היא תמיד הייתה איומה ולא הוגנת, כמו רוב עיתונאי הפייק-ניוז". וולקר קיבלה דווקא שבחים על התנהלותה בעימות.

מי ניצח? תמיד זה תלוי את מי אתם שואלים. לפי סקר של רשת CNN שצופיה בדרך כלל דמוקרטים - 53% אמרו שהמועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן ניצח בעימות, לעומת 39% שטענו שהנשיא טראמפ גבר עליו. ברשת ABC דווקא טראמפ ניצח עם 51%.

בסקר של הפוליטיקל פולס בו הצביעו 205 אלף בני אדם ניצח טראמפ באופן גורף עם 65.8 אחוזים. גם בסקר של הדיילי ווייר בו הצביעו כ-40 אלף גולשים ניצח טראמפ עם 95 אחוזים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר