תביעה ייצוגית

'עמותת שיח סוד קיפחה את זכויות העובדים'

בית הדין לעבודה אישר בקשה לתובענה ייצוגית כנגד עמותת "שיח סוד", בגין טענות על קיפוח שיטתי של זכויות העובדים • שיח סוד בתגובה: "מאמינים כי יידחו כל עילות התביעה" (ארץ)

(צילום: מסך, גוגל מפות)

בית הדין האזורי לעבודה בירושלים אישר היום (רביעי) בקשה לתובענה ייצוגית כנגד עמותת "שיח סוד", המפעילה מוסדות חינוך ומערך דיור התומך לחוסים, בקהילה.

התובענה הייצוגית עוסקת בטענה לפיה קיים קיפוח שיטתי וממושך של זכויות העובדים על ידי המעסיקה - עמותת "שיח סוד".

לטענת ב"כ התובע הייצוגי - עו"ד משה שופל, עמותת "שיח סוד" מקפחת את עובדיה, המדריכים במערך הדיור התומך בקהילה, בכך שמשלמת להם שכר עבודה חסר, ללא חופשות והפרשות חסרות לקופת הגמל, בגין עבודתם, וכן גם, בשעות וימי המנוחה הקבועים בחוק, וזאת ב – 10 שנים האחרונות ולאלפי מדריכים בתקופה זו.

עורך הדין טוען כי למרות התראות חוזרות ונשנות, ששיגר ל"שיח סוד" עוה"ד משה שופל, ולמרות ש"שיח סוד" ידעה לכאורה כי היא מקפחת את שכר העובדים, הנהלת העמותה ביכרה להמשיך ולנצל את העובדים מבלי לשלם להם את מלוא זכויותיהם.

עו"ד משה שופל, ב"כ התובע המייצג, בירך על החלטת בית הדין לעבודה מהיום, והוסיף, כי זו בשורה של ממש לעובדי "שיח סוד" בפרט ולעובדים נוספים בעמותות הפועלות תוך התקשרות להפעלת מערכי דיור לחוסים עם משרד הרווחה בכלל.

לדבריו: "לצערנו ישנן עמותות שרומסות ברגל גסה את זכויות עובדיהם והחלטות מעין אלו שהחליט היום בית הדין האזורי לעבודה בירושלים, ייגרמו לכך שהעובדים ידעו לעמוד על זכויותיהם, והנהלות העמותות יהיו חייבים לפעול בהתאם".

עו"ד אייל שגיא, היועץ המשפטי של 'שיח סוד' הגיב ל'כיכר השבת' כי "עמותת שיח סוד נותנת שירות למעל 1,200 בעלי צרכים מיוחדים בכל הגילאים וכן לבני משפחותיהם ולמעגל קרוביהם. עמותת שיח סוד אינה חוסכת משאבים על מנת לתת את השירות הטוב ביותר לבעלי הצרכים מיוחדים ומשקיעה בכך כספים רבים. חלק מפעילות שיח סוד היא הפעלת מערך דיור לבעלי צרכים מיוחדים הפועל 24 שעות ביממה ובכל ימות השנה לרבות שבתות וימים טובים".

"לפני כשלוש שנים הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית, על ידי מדריך במערך הדיור, אשר במסגרתה נכללו טענות שונות, ובהן טענות בגין נושא "שכר שבת" על פי חוקי העבודה במדינת ישראל".

"לעמדתנו, מדובר בטענות חסרות בסיס. התובע, כמו כל יתר עובדיה של שיח סוד קיבל את מלוא שכרו כדין (ואף יותר מכך). העמותה לוותה לאורך כל הדרך על ידי ייעוץ משפטי והיא שילמה תמיד, וממשיכה לשלם לעובדיה, אך ורק בהתאם לדין. בכלל זאת יובהר כי בעצת רבנים סוכמו נושאי "שכר שבת" כך שיעמדו לפי כל החומרות הנדרשות לכתחילה בהלכה".

היועמ"ש של שיח סוד מבהיר כי "בשלב זה בית הדין טרם הכריע בתביעה לגופה וטרם קיבל או דחה את טענות התובע. בית הדין אך אישר את הבקשה להגשת תביעה ייצוגית וגם זאת רק לגבי קומץ מדריכים (בשנים מסוימות) ולא לגבי כלל העובדים, אולם טרם דן בתביעה לגופה, אשר תחל להתברר בזמן הקרוב. הכרעה בתביעה עצמה טרם ניתנה".

"יצוין כי בראשית הדרך התובע טען לקיומן של חמש עילות תביעה שונות, אולם לאחר קבלת תגובת שיח סוד נסוג משתי עילות תביעה (לגבי דמי חגים ודמי הבראה) ומחק אותן מהתביעה. אנו מאמינים כי עם בירור התביעה יידחו גם יתר עילות התביעה".

"בכל הכבוד, כבר מעיון ראשוני בהחלטה, שיח סוד סבורה כי החלטת בית הדין שגויה. שיח סוד עודנה לומדת את ההחלטה וככל הנראה תבקש לערער עליה בזמן הקרוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר