"המטרה: שהעבודה במגזר תהיה מקצועית ולא בערך"

והשבוע ב"נפלאות בפרשת תולדות" מתארחת אודליה פרוש, מנכ"לית חברה להכשרת מנהלים, אשת חינוך, פעילה חברתית ואם לארבעה. היא מספרת על אתגרי החינוך בדור הקורונה ואיך צולחים אותם (אקטואליה, כיכר TV)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
(צילום: זאבי רוזנברג)

יעקב ועשיו התאומים, המתרוצצים בקרבה של רבקה, מסמלים את שני הכוחות הנאבקים בכל אחת מאיתנו – לכולנו יש יעקב ועשיו פנימיים. יעקב נוטה אחר לימוד החוכמה ועבודת המידות ועשיו נמשך להנאות הגוף ובמלחמה בין יעקב לעשיו - יעקב הצעיר מנצח את עשיו השעיר.

פרשת תולדות מספרת לנו על לידת התאומים הכה שונים. כשתינוק נולד יש בו את הכל. בזמן הלידה יש לנו כבר את כל מה שהולך להיות מאיתנו בעתיד. מעלתו של התינוק על המבוגר היא החיבור שלו עם ה' מצד עצם הנשמה, לא כי לימדו אותו ולא כי נתנו לו אוכל, זה פשוט קיים שם.

גם כל אחת מאיתנו חווה בכל בוקר מחדש את רגע הלידה. מדי בוקר יהודי נולד עם חיבור של עצם הנשמה לה' יתברך ועוד קודם שניעור משנתו, מרגיש את ההתחדשות ואומר "מודה אני". המטרה של כל זה היא להסיר את המכוסה ולגלות את הלב כשמו ומהותו של חודש כס-לו.

בפתחו של חודש הגאולה, חודש האור, החודש בו אנו מתברכים בחג החינוך, הלא הוא חג החנוכה, נזכור שחושך לא מגרשים במקלות, אלא מדליקים את האור. כאשר האור הטוב מאיר בלב באמצעות לימוד תורה, מצוות ומעשי חסד, מתמעט ונסוג החושך וגם את יכולה להפוך את החושך לאור גדול.

אורחת נפלאה בתוכנית השבוע: אודליה פרוש, מנכ"לית "GoUP" - חברה להכשרת מנהלים מעל הכל ולפני הכל, אשת חינוך בנשמתה, פעילה חברתית, אמא לארבעה, נשואה וגרה בבית שמש.

אודליה עשתה שינוי קריירה משמעותי בעקבות פטירתה הפתאומית של אמה היקרה ומאז היא מניעה את עצמה ואת החברה שהקימה, מתוך שליחות גדולה ודיוק גדול של המקום שלה כאישה ולמען הוצאה לפועל של היכולות והכוחות שה' נתן לה למען הכלל.

אודליה מספרת כיצד יולדים רעיון מהמסד ועד היעד, מה אומרים בארגונים על יועצת חרדית שמכשירה מנהלים, איך בונים חזון ותהליך משמעותי, על הרגע של נפילה - קושי שהותיר אותה פעורת פה ובלי תשובות והכי מעניין: אתגרי החינוך בדור הקורונה ומה היא הצמיחה ממנה ומילדיה.

נפלאות בפרשת תולדות - מתחילות!

הכותבת היא מנטורית ברוח יהודית, נשיאת נפלאו"ת, מרצה, מנחה ושליחה בתקשורת, mirisch1@gmail.com

ניהול אולפן: זאבי רוזנברג

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית