"השליחות של כל אישה, חרדית ושאינה: קודם כל הבית"

השבוע ב"נפלאות בפרשת וישלח" מתארחת חוה לידר, מנטורית, נומרולוגית ויועצת. ביררנו איתה מה זו שליחות בעיניה, מה למדה מהשליחות שלה, מהי השליחות של נשים והאם היא שווה לכולן (אקטואליה)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
(צילום: זאבי רוזנברג)

בפרשת השבוע אנחנו קוראים על המלאך שמגיע ונאבק עם יעקב ופוגע לו בגיד הנשה. כשמתחיל לעלות השחר המלאך פונה ליעקב ואומר לו: "שלחני כי עלה השחר" ויעקב עונה לו: "לא אשלחך כי אם ברכתני". סיפור מוזר.

יעקב שוכח כמה דברים קטנים מעבר לנהר וחוזר לבדו לאסוף אותם. בלילה, בחושך, קופץ עליו איש ונאבק איתו וכשעולה השחר והאלמוני רוצה ללכת, במקום שיעקב ישמח שסוף סוף הוא מתפטר ממנו, הוא מעכב אותו ומבקש ברכה?

יעקב אבינו מלמד אותנו מסר חשוב לחיים: בכל אתגר, במקום לברוח, עלינו לצאת מבורכים יותר. מנסים לפגוע בך, להנמיך אותך, את בודקת איך תוכלי לצמוח.

יעקב סולל את דרך החיים היהודית: לא לברוח מהרע, אלא לראות איך להיבנות מתוך האתגר.

לא אשלחך כי אם ברכתני - אני לא מעביר את הלילה הזה עד שתצא לי ברכה מכאן והכל היה שווה, גם המאבק הקשה.

אכן, המלאך מברך את יעקב ומשנה את שמו לישראל. כלומר, מה שעד היום היה, נעשה בעקבה וברמייה – "יעקב" ייעשה מעתה בצורה ישרה ומתוכננת עם הראש – "ישראל" אותיות לי ראש.

גם את מרגישה לפעמים שהמלאך נאבק בך ולא משחרר ומחכה לרגע שזה יהיה כבר מאחורייך? התורה מלמדת שאתגרים בחיים הם שגורמים לך להיות מי שאת ומעמידים אותך בגובה הנכון.

שנזכה להפוך כל קושי לאתגר וכל בעיה לברכה ונצליח להפוך את האתגר הגדול מכולם, את קשיי הגלות, לגאולה שלמה בקרוב ממש.

השבוע ב"נפלאות בפרשת וישלח" מתארחת חוה לידר, מנטורית, נומרולוגית ויועצת זוגית ומשפחתית, אמא לשניים וסבתא לארבעה. חוה נולדה בחיפה, גדלה בירושלים, היתה שליחה בחולון ומתגוררת בראשון לציון.

מטבע הדברים, השיחה נסובה על "וישלח" - נשלחנו לכאן למלא שליחות מסוימת, איך נדע מהי? ביררנו אצל חוה לידר: מה זה בעינייך להישלח? מי שלח אותך ומה למדת מהשליחות הזאת? מהי השליחות המיוחדת לנשים והאם שליחות שווה לכולנו? ומהם שלושת התנאים להיות שליחה?

עוד שאלנו מה היא חשבה על שליחות ומה גילתה תוך כדי על התחום. מה השליחות שהקורונה הביאה ומה היא לימדה אותנו ולסיום, מה חוה מאחלת לנשים שחיות שליחות בעולם כל כך מורכב.

"נפלאות בפרשת וישלח" - מתחילות!

הכותבת היא מנטורית ברוח יהודית, נשיאת נפלאו"ת, מרצה מנחה ושליחה בתקשורת

mirisch1@gmail.com

ניהול אולפן: זאבי רוזנברג

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית