הבעל מפנק את הילדים יותר מדי? כך תגיעו לעמק השווה

יכול להיות שאתם כלל לא מפחדים מהמילה "לא", אבל הפרטנר שלכם אף פעם לא מסרב לבקשת ממתק או צעצוע חדש. כיצד תוכלו לעזור לו להפחית את הדחף שלו לפנק את הצאצאים? (משפחה)

(צילום: שאטרסטוק)

הילד דורש קינוח נוסף או צעצוע חדש? יכול להיות שאתם כלל לא מפחדים מאמירת המילה "לא", אבל הפרטנר שלכם לחיים נכנע להן בכל פעם מחדש. אך מכיוון שפינוק ילדינו יכול להוות השפעה שלילית על גמישותם (אי נוחות בחיים היא דבר נתון ומוטב לעזור להם ללמוד להתמודד איתה), כיצד תוכלו לעזור לבעל / לאישה שלכם להפחית את הדחף שלהם לפנק את הצאצאים? ביקשנו משרה גרינברג, פסיכותרפיסטית, להסביר.

1. כיצד לזהות חוסר איזון

אחד ההיבטים המאתגרים ביותר בהורות, הוא החיפוש להיות בנקודת המוצא של בן / בת הזוג שלכם. אם ההורים אינם מתואמים בגישת ההורות שלהם, אחד מהם יכול לנסות לחפות על הסגנון של האחר, מה שעלול להוביל לפינוק. "כשזוג לא מיישר קו, הורה אחד עשוי לבקש לפצות על חוסר קרבה, על ידי ניסיון להתחבר לילד באמצעות פינוק", מסבירה גרינברג. "בטיפול, זה ידוע כמשולש. במקום שהזוג יתמודד עם הקונפליקט - במקרה זה, ההבדלים בין סגנונות ההורות שלו - באופן ישיר, הוא נוהג לבלבל את הילד כדי לנטרל את אי הנוחות שחש".

לדוגמה, נניח שיש לך סגנון משמעת קשה יותר מבעלך. הוא עלול, מתוך רגשות אשם, לנסות להפחית את השפעת הסגנון שלך על הילדים, על ידי רכישת מתנות רבות או הרעפת חיבה כאשר הם עוברים על הכללים. מה זה עושה? מערער כמובן את סמכותך.

2. כיצד לאחד גישות

התחילו על ידי בחינת סגנונות ההורות שלכם ואז תקשרו עם בן / בת הזוג לגבי המשמעות של זה. אולי אחד מכם מעדיף גישה סמכותית ואילו האחר מפצה בכך שהוא מתיר יותר. במקום לתת לתהום להעמיק, נסו להתמקד בדרכים בהן סגנונותיכם משלימים זה את זה ואיך תוכלו לעבוד קשה יותר כדי להיפגש באמצע.

לדוגמא: הכירו בערך הכלל שלכם "אין קינוח עד לאיסוף הצעצועים", למרות שהגלידה של בן / בת הזוג שלכם כמעט נגמרת ואז, פתחו מודל שמשלב את שתי הגישות. (הוא עדיין יכול לקנות גלידה נוספת לבית, לאחר שאישר איתכם כי הבית מסודר.)

3. מה לעשות אם אתם המפנקים

"כאשר הורה נהיה מודע לכך שילדו 'מפונק' או 'זכאי', ישנה נטייה להאשים את הילד", אומרת גרינברג. "כדי שהשינויים יצליחו ויעשו בצורה אוהבת, חשוב מאוד שההורה יקח אחריות על מעשיו".

איך מפסיקים את מעגל הפינוק? נסו ללמד את ילדיכם שעליהם להרוויח פריטים או חוויות מיוחדות. ראו בזה מודל של "אם זה, אז זה" - אם הם מבקשים צעצוע חדש בחנות הצעצועים, חשבו ביחד מה הם יכולים לעשות בכדי לעבוד למען השגת אותו פריט. אולי יבצעו מטלה נוספת באותו שבוע או יעזרו במשהו אחר ברחבי הבית. המטרה היא ללמד אותם שלדברים מסוימים יש ערך שמרגיש מיוחד כאשר מרוויחים אותו. ואם זה לא עובד ואתם פשוט זקוקים לטקטיקת עיכוב שאינה "כן" או "לא", נסו את "לא עכשיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר