ככלות השלושים

עצרת התעוררות בישיבת ראדין עם המשפיע החסידי

ככלות השלושים להרה"ג ר' יצחק אהרון שפירא זצ"ל, מרבני העיר נתניה, ישיבת ראדין, קיימה עצרת התעוררות, בה חיזק את הבחורים, המשפיע הגה"צ ר' מיילך בידרמן • תיעוד (חרדי)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: מ.ג)

עשרות מתושבי העיר נתניה יחד עם בחורי הישיבה, השתתפו אמש (רביעי), בעצרת זיכרון שהתקיימה בישיבת ראדין בעיר, ככלות השלושים לפטירת הרה"ג ר' יצחק אהרון שפירא זצ"ל, רב בית הכנסת 'ארגון בני הישיבות נתניה'.

ראש ישיבת ראדין, הרה''ג הרב מיכאל גוגיג, פתח בדברי ההספד וסיפר על ההשפעה הרבה בעיר נתניה, שהמנוח השפיע והקים במסירות עצומה למען הרבות את כבוד התורה בעיר.

ראש הישיבה סיפר על חייו של הרב שפירא, שהיו מלאים ביוזמות לייסד עוד ועוד מפעלים של תורה והרבות כבוד שמים.

כמו כן, הביא ראש הישיבה, את דבריו של הרב מפוניבז' שסיפר שייסוד ישיבת פוניבז', לא החל בשנת תש"ד בעיר בני ברק, אלא 57 שנים קודם לכן בהיותו נער צעיר, שראה מסירות נפש של אמו למען לימוד התורה של ילדיו.

שאז גמלה ההחלטה בליבו של הרב מפוניבז', לכשיגדל יפעל לשלוח עוד ועוד ילדים לבית המדרש. כך המנוח זצ"ל שחווה יתמות מקטנותו, אך ראה מסירות נפש לקיום המצוות מסר נפשו וכוחותיו להגדיל תורה ולהאדירה.

אחריו נשא דברים הרה''ג הרב יהושע רוזנברג, רב שכונת קריית נורדאו וקרוב המשפחה, אשר האריך בדברים על הנפטר שיראתו קדמה לחכמתו, ואת המפעלים הרבים שהקים, ביניהם - ישיבת בין הזמנים הראשונה בארץ.

בנו הרה''ג ר' יואל שפירא, ר''מ בישיבת ראדין, נשא אף הוא דברי הספד, ודיבר על גודל ההשפעה בכל תחום מתחומי הרוח שהטביע בו אביו זצ"ל בחותמו על סביבותיו, עוד בתקופה שבעיר לא היו מרכזי תורה.

עוד סיפר בנו, על ייסוד מסגרות שונות של השפעה על ציבור האברכים ובני הישיבות ואף על ילדי העיר - שאביו זכה להקים.

כמו כן, סיפר על רוב שנותיו האחרונות שנאלץ לשהות בביתו, עם ייסוריו הרבים, ולמרות זאת, לא וויתר לעצמו ותבע מעצמו סדר יום מלא בשקידה רבה ובהתמדה מופלגת.

המשפיע החסידי, הגה"צ ר' אלימלך בידרמן, שהגיע במיוחד לחזק את בחורי הישיבה, עורר את הציבור ללמוד מדרכי הנפטר זצ"ל וצורת חייו - חינוך של קידוש ה'.

המשפיע סיפר על אביו של הרב שפירא זצ"ל, שנרצח על קיום מצוות המילה בגלות סיביר, ושגור היה על פיו של הנפטר שהקדיש שאמר בלוויית אביו בעודו ילד הדהד לאורך כל ימי חייו.

עוד עורר המשפיע בדברי השפת אמת, שקל יותר לחיות פעם אחת על קידוש ה' מאשר לחיות חיים שלמים שכולם מקשה אחת של עמידה עיקשת בניסיונות החיים, וכל החיים הופכים להיות חיים רצופים במהלך אחד של קידוש ה'.

כמו כן, חיזק את בני הישיבה ועוררם בדרכי עבודת ה' וברכם שיזכו לגדול בתורה ולעמוד בניסיונות התקופה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר