צפו בנשיא ה'מועצת'

'למה ספרדיות מתחננות למוסדות אשכנזים, שיהיו שוליים?'

ראש הישיבה חכם שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה, נשא אמש נאום נרגש - שעיקרו יועד לעולים מצרפת - ובמהלכו הביע כאב על 'הבנות הספרדיות שצריכות פרוטקציה אצל אשכנזים' • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם, ללא קרדיט. תמונה, ארכיון: יעקב כהן)

נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן פונה לתלמידות ספרדיות העומדות בפני קבלה לסמינרים, וביקש שיעדיפו את המוסדות המיועדים לבני עדות המזרח על פני אלו האשכנזים.

את הדברים הללו נשא הגר"ש כהן בנאום שהוקלט לכנס לעולי צרפת, שיזם נציגם בש"ס ח"כ יוסי טייב, למטרת איחוד וחיזוק הרבנים וראשי הקהילות הצרפתים בירושלים.

בכינוס, בו נשאו דברים גם חברי מועצת החכמים הגר"ד יוסף והגר"א אלבז וכמה מבכירי הרבנים הצרפתים, התייחס כאמור חכם שלום גם לאפליה העדתית.

"עצה טובה לכל הבנות הספרדיות", פתח ראש הישיבה, "אשר הולכות ומסתובבות בכל הסמינרים האשכנזים ומתחננות לכל מיני פרוטקציות עד שמקבלים אותן, וגם כשמקבלים הן נחשבות לשוליים שם. למה?".

אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

"בשביל מה ללכת לשם? לכו למקום שמקבלים אתכן, שאוהבים אתכן, שמגדלים ומחבקים אתכן. למה ללכת למקום אחר? אני בא בעצה טובה לכולם, מתוך ניסיון שהייתי, וביקרתי בסמינרים יפים מאוד", הדגיש הרב.

יצוין, כי גם רבנים, ראשי קהילות ומנהלי מוסדות צרפתיים, התייחסו לאתגרים החינוכיים הרבים המונחים לפתחם של עולי צרפת, ובפרט לצורך בשילוב בנותיהם במוסדות חינוך וסמינרים "ערכיים ורוחניים, עם רמה לימודית גבוהה ואיכותית, בדגש על צוות יראי השם", כלשונם.

צפו בווידאו

ח"כ יוסי טייב

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר