לקראת ינואר

נתניהו נוטה שלא לאשר חובת חיסון לקורונה

החיסונים הראשונים יגיעו כבר בינואר, ובסביבתו של ראש הממשלה מוסרים כי הוא נוטה שלא לאשר חובת חיסון. ישראל רכשה חיסונים גם מרוסיה, אך לא ברור מה ייעשה בהם (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

לאחר השמועות על חוק חובה לחיסוני הקורונה, צפירת הרגעה למתנגדי החיסונים. גורמים בסביבת ראש הממשלה אמרו כי בנימין נתניהו נוטה שלא לאשר חובת חיסון לקורונה, כך על פי דיווח של עמליה דואק מחברת החדשות.

בנוסף, מתברר שישראל החליטה לרכוש גם את החיסון הרוסי לקורונה, אם כי ייתכן ולא ייעשה בו כל שימוש, כך חושף הערב נדב אייל בחדשות 13. על פי הדיווח החליט נתניהו לרכוש את החיסון שעדיין לא קיבל את כל האישורים הבינלאומיים הנדרשים אך מקבל את תמיכתם את מומחי חיסונים, כמו גם את תמיכתו של פרופ' זאב רוטשטיין.

על פי הדיווח, הסיבה לרכישת החיסון הרוסי בנוסף לחיסונים שנרכשו מפייזר ומודרנה היא רצון של נתניהו לבטח את ישראל מזווית נוספת ובשל מחירו הנמוך יחסית של החיסון הרוסי לצד רצונו של נתניהו לחזק את מערכת היחסים עם הרוסים ופוטין.

גורמים ישראלים אמרו, כי אף ישראלי לא יוכרח לקבל את החיסון הרוסי, וכי ככל הנראה בכלל לא ייעשה בו שימוש. מה שכן, ישראל תוכל להציע את החיסון לבנות הברית שלה או למדינות שכנות באזור כמתנה או קלף מיקוח.

כזכור, בשבוע שעבר ישראל חתמה על הסכם רשמי עם חברת "פייזר", החברה הראשונה שהשיקה חיסון מאושר לקורונה, להבאת 8 מיליון מנות חיסון במהלך 2021 שיספיקו ל-4 מיליון איש. לישראל גם הסכם מוקדם עם חברת מודרנה, לפיו בתום הניסוי - ובהתאם לתוצאות, החברה תספק לישראל כמיליון מנות של חיסון. עבור צעד זה, שילמה המדינה סכום זמני של 66 מיליון דולר.

כזכור, אתמול הודיעה פייזר כי לאחר סיום תוצאות החיסון נמצא כי החיסון יעיל ב-95%.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר