"הגענו להבנות"

ישראל לקראת חתימה: מיליוני חיסונים נגד נגיף הקורונה

מדינת ישראל לפני חתימה עם חברת התרופות 'אסטרהזניקה', שתספק כ-10 מיליון חיסונים לישראל במודל ללא רווח בתקופת המגיפה • האספקה הראשונה תתחיל במחצית הראשונה של 2021 (בארץ)

חיסון קורונה (צילום: שאטרסטוק)

ישראל הגיעה להבנות, ונמצאת רגע לפני חתימה עם חברת התרופות הבריטית אסטרהזניקה, שתספק כ-10 מיליוני חיסונים לישראל במודל ללא רווח בתקופת המגיפה. ההסכם כולל אספקה של כמות החיסונים הגדולה ביותר שתגיע לישראל.

בהנחיית ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות אדלשטיין, משרד הבריאות הגיע להבנות עם חברת התרופות הבריטית אסטרהזניקה, והצפי הוא שכבר ביממה הקרובה תיסגר הפרטים האחרונים לקראת חתימה על הסכם לרכישת מיליוני חיסונים של אסטרהזניקה ואוניברסיטת אוקספורד נגד קורונה.

על פי ההסכם המתגבש, 'אסטרהזניקה' תספק לישראל כ-עשרה מיליון מנות חיסון נגד נגיף הקורונה (AZD1222) שמיועדים לכחמישה מיליון אזרחים.

האספקה הראשונית צפויה להגיע לישראל במחצית הראשונה של שנת 2021 בכפוף לאישורי רשויות הרגולטוריות באירופה, ארצות הברית ובישראל.

על פי משרד הבריאות, "אסטרהזניקה היא מחברות התרופות המובילות בעולם, ופרסמה בימים האחרונים תוצאות מעודדות לגבי יעילות החיסון באוכלוסייה המבוגרת".

"זהו סיומו של עוד מהלך מוצלח, בהובלת ראש הממשלה ושר הבריאות למאמץ הלאומי לרכישת חיסונים, אשר מתבצע בחודשים האחרונים", אומרים במשרד הבריאות.

עוד מוסיפים במשרד הבריאות" "הפעילות המאומצת מביאה להסכמים עם מספר חברות המפתחות חיסונים בטכנולוגיות שונות, על מנת שהאוכלוסייה בישראל תהנה מהחיסונים היעילים ביותר והמתאימים ביותר שיפותחו להתמודדות עם מגפת הקורונה".

"מדינת ישראל במגעים מתקדמים עם חברות נוספות מתוך כוונה שכל אזרח שיחפוץ להתחסן יוכל לעשות זאת עם החיסונים מהחברות המובילות בעולם".

בנוגע לחובת ההתחסנות, מבהירים במשרד, "כי בניגוד לפרסומים שגויים בתקשורת, אזרחי ישראל לא יחויבו להתחסן, אלא המדינה תדאג להעמיד לרשותם את האפשרות להתחסן במידה ויבחרו בכך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "הישג נוסף וחשוב לאזרחי ישראל. המדיניות שלי היא שלכל אחד שירצה להתחסן תהיה את האפשרות להתחסן. עדיפה היערכות יתר מהיערכות חסר. נמשיך לפעול כדי להבטיח שיהיו לנו כמה שיותר חיסונים לכמה שיותר אזרחים, מכמה שיותר מקורות וכמה שיותר מהר."

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין: "מאמץ אסטרטגי של חודשים ארוכים משתלם! מדינת ישראל ניצבת היום עם הסכמי חיסונים של החברות המובילות בעולם. שמנו לנגד עינינו את המטרה שכל אזרח שיחפוץ בכך יוכל להתחסן. באופן זה אני מקווה שנמגר את הנגיף במהירות האפשרית. עד אז אסור לנו להיות שאננים. חייבים להקפיד על ההנחיות - מסכה, ריחוק והיגיינה".

אוהד גולדברג, מנכ"ל אסטרהזניקה ישראל: "זהו הסכם היסטורי בהובלת הנציגות המקומית של החברה שיאפשר הנגשה של החיסון למיליוני אזרחי ישראל כחלק ממדיניות בינלאומית להנגשה שוויונית ורחבת היקף בעולם. כחלק ממחויבותה של החברה לבריאות הציבור, אסטרהזניקה תספק את החיסונים במודל 'ללא רווח' בתקופת המגיפה ותמשיך לעבוד באופן צמוד עם רשויות בריאות ברחבי העולם לרבות משרד הבריאות הישראלי".

"החברה בנתה מערך ייצור המוני חסר תקדים ברחבי העולם על מנת לעמוד ביכולות ייצור מהירות ורחבות היקף, ובמקביל החברה ממשיכה במחקרים על מנת להבטיח את הבטיחות והיעילות של AZD1222. אנו גאים בהתגייסות של החברה, כמו גם של כל תעשיית הביו-פרמצבטיקה, לסייע ולהציל חיים תוך צמצום ההשפעות הקשות, החברתיות והכלכליות, של המגיפה העולמית הזו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר