"תבוא להתגורר ביישוב"

"ברוך מתיר אסורים": התגובות על הסרת ההגבלות של יונתן פולארד

במערכת הפוליטית התרגשו מהבשורה בנוגע לאסיר פולארד, ובירכו את הנשיא טראמפ והודו לראש הממשלה. ביישוב בית אל, הזמינו את פולארד ורעייתו להתגורר איתם ביישוב (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
פולארד ורעייתו לאחר השחרור (צילום: הוועד לשחרור פולארד)

במערכת הפוליטית מאושרים מהחלטת משרד המשפטים האמריקני, לאפשר לאסיר המפורסם יונתן פולארד לעלות לישראל, ועל הסרת כל המגבלות לגביו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על השחרור ואמר, "הייתי מחויב לשחרורו במשך שנים רבות ופעלתי למען החזרתו ללא לאות".

ראש הממשלה הודה לשגריר ישראל בארה"ב רון דרמר שניהל את המגעים באחריות וברגישות מול הממשל האמריקני. "אני מצפה שג'ונתן פולארד יגיע בקרוב לישראל ומבקש לחזק אותו ואת אסתר, יחד עם כל אזרחי ישראל", אמר.

נשיא המדינה, רובי ריבלין אמר עם השחרור: "‏לאורך כל השנים כאבנו את כאבו וחשנו אחריות ומחויבות להביא לשחרורו של ג'ונתן פולארד, וכעת ניתן לברך בפה מלא 'ברוך מתיר אסורים', אחרי שנות מאסר ארוכות וקשות שלאחריהן שנים תחת מגבלות".

"אנו מחכים לו ולמשפחתו בבית, לחיים חדשים בבריאות ושלווה", אמר הנשיא.

שר הפנים אריה דרעי אמר על השחרור: "‏ברוך מתיר אסורים. מברך על ההחלטה להסיר את המגבלות על אחינו ג׳ונתן פולארד. לאחר שנים קשות מאחל לו ולאסתר רעייתו, ביחד עם כל עם ישראל, חיים טובים ושלווים, בריאות טובה ונחת. מצפה לראות את ג׳ונתן במהרה בישראל. שהחיינו וקיימנו והגענו לזמן הזה".

חמש עובדות שאולי לא ידעתם על יונתן פולארד (צילומים: Yossi Zamir/Flash90, נתי שוחט, פלאש 90, Yonatan Sindel/Flash90, Roni Schutzer/Flash90. עריכה: כיכר השבת)

יו"ר ימינה נפתלי בנט אמר אף הוא: "‏מדינת ישראל חבה חוב עמוק ליונתן פולארד שנתן למעננו למעלה מ30 שנים מחייו, ואנחנו מחכים לקבל את פניו ולחבק אותו כאן, על אדמת ישראל, שהיא-היא ביתו בהקדם האפשרי. מחכים לך, יונתן".

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר על הסרת המגבלות: שמחה עצומה! ברוך מתיר אסורים. יונתן, עם ישראל מחכה לך. מדינת ישראל מחכה לך. ברכת רפואה שלמה שלוחה לאסתר, גיבורה שנאבקת שנים למען בעלה וכעת נאבקת במחלת הסרטן. מתפללים לרפואתך ומצפים לכם כאן יחד בארץ".

יו"ר הקואליציה ח"כ מיקי זוהר אמר: "ברוך השב הביתה! מברך את הנשיא טראמפ ואת רה"מ שפעלו להסרת המגבלות על ג'ונתן פולארד והתרת עלייתו ארצה בחזרה למולדת. עם ישראל מלא בהכרת הטוב ומדינת ישראל ממלאת חובתה להשיב את בניה הביתה".

שר הבריאות יולי אדלשטיין, שהיה השר הישראלי הראשון שביקר את פולארד בכלא האמריקאי כבר לפני 23 שנה, כשכיהן כשר העליה והקליטה: אמר "מדינת ישראל מחכה ליונתן. זו בשורה נהדרת ומשמחת, אחרי שהמדינה הפקירה אותו במשך שנים ארוכות, סוף סוף נוכל לראות את יונתן בישראל".

"אסתר - את היית הלביאה הלוחמת שלא ויתרה לרגע ובמשך 25 שנה הפעלת כל לחץ אפשרי למען חברנו יונתן. אני מבקש לחזק אתכם ומחכה לראות אתכם איתנו כאן בבית".

אדלשטיין עם פולארד (קרדיט: יהודה גליק)

שרת העלייה והקליטה, ח"כ פנינה תמנו שטה, אמרה: "משרד העלייה והקליטה יסייע וילווה את יונתן פולארד בכל שידרש."

"אני שמחה שסוף סוף פולארד חופשי לעלות לישראל ושהמגבלות הוסרו מעליו. משרד העלייה והקליטה בראשותי יקבל אותו בזרועות פתוחות, ויסייע וילווה אותו ואת משפחתו בכל שיצטרכו".

ביישוב בית אל בירכו על ההחלטה ושיגרו הודעה לפולארד: "מוזמן להתגורר עמנו, ניתן לו את הסיוע והתמיכה בתחילת הדרך בישראל"*

"בבית אל שמחים ונרגשים בעקבות החדשות הטובות המגיעות מארה"ב המבשרות על הסרת כלל המגבלות שהוטלו על יונתן פולארד עם שחרורו מהכלא לפני חמש שנים, מה שמאפשר את עלייתו לישראל אחרי 35 שנים בהם נמנעה ממנו האפשרות לעשות זאת".

עוד הוסיפו בבית אל: "אנו מזמינים את יונתן פולארד, שזכה לתעודת אזרח של כבוד בבית אל לפני שנים כהוקרה, לבוא ולגור ביישוב ברגע שיבחר לעלות לישראל ולזכות למעטפת ולתמיכה מצד התושבים כולם ובפרט הקהילה הגדולה של דוברי האנגלית שתאפשר לו קליטה קלה בארץ".

ראש מועצת בית אל שי אלון: "שמחנו לשמוע בצאת השבת כי יונתן פולארד הוא אדם חופשי מכל מגבלה על חירותו לאחר כל השנים הרבות בהן ציפינו לכך".

"אנו מתכוונים לפנות בהקדם האפשרי ליונתן ואסתר פולארד ולהציע להם לבוא ולהתגורר עמנו ברגע שיתאפשר להם לעלות לישראל והם יבחרו בכך".

"יש לנו קהילה גדולה של דוברי אנגלית שתשמח לסייע לזוג פולארד להיקלט בישראל וכלל תושבי היישוב ישמחו ויתרגשו לעמוד לרשותם על מנת לתת כל מענה שיידרש. זה המעט שאנו יכולים לעשות על מנת להוקיר ולהעריך אדם שהקריב שנים רבות כל כך מחייו עקב רצונו לסייע למדינת ישראל ולעם היהודי".

שירה ליבמן מנכ"לית המועצה אמרה: "אנו ערוכים ומוכנים לתת מענה ליונתן ואסתר פולארד ולוודא כי יקבלו את השקט והביטחון שהם צריכים על מנת להשתלב בחיים בישראל. לראות את יונתן פולארד מתגורר בבית אל בין אחים המעריכים ומוקירים את פועלו יהיה רגע מרגש לכולנו, אך בנוסף נעשה הכל על מנת לתת לו את הפרטיות המתבקשת על מנת שיוכל לחיות את חייו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר