"תמנע עומס מהמערכת"

לקראת חופשת החנוכה - הקלה בבדיקות הקורונה בישיבות

במשרד הבריאות הוחלט לשנות את בדיקות הדיגום שהיו נהוגות בישיבות הגדולות, כך שבחורים יקבלו פטור מבדיקות מחמירות, זאת ככל הנראה בשל חופש חנוכה. הצוות, לעומתם, כן ייבדק כפול (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרסום ראשון: במשרד הבריאות הוחלט היום (שני) לשנות את בדיקות הקורונה הנערכות לבחורי הישיבות, ככל הנראה לקראת חזרתם בתום חופשת החנוכה.

על פי כללי המשל"ט (מרכז השליטה), עד כה התקיימו בדיקות הקורונה בישיבות באופן הבא: כל קבוצת בחורים - המונה עשרה, בדרך כלל - נבדקה באופן פרטני, אחד אחד, ולאחר מכן כל קבוצה עברה בדיקת מבחנות איגום.

בדיקת מבחנות איגום, היא בדיקה הנערכת לעשרה תלמידים יחדיו, ובמידה ורואים בהמשך שהבדיקה פגומה כאשר נבדק מגלה תסמינים, עוברים על הבדיקות הפרטניות ורואים מיהו הבחור החולה בקבוצה.

היום קיבל משרד הבריאות החלטה, לשנות את כללי הבדיקה, כך שמעתה ואילך, כל תלמידי הישיבה יידגמו למבחנות איגום בלבד, ללא בדיקות פרטניות.

החברונער'ס יצאו מהישיבה לקניות (צילום: שלומי ליבוביץ וחיים פריד)

סגל הישיבה - הכולל את הר"מים ושאר הצוות - יידגם מעתה באיגום מהיר; כלומר, גם דגימה פרטנית וגם מבחנת איגום.

עוד הורו במשרד הבריאות, כי במידה וחלילה יש התפרצות קורונה בישיבה, יועבר עדכון נקודתי למרחב, ואז יש לבצע דיגום פרטני לכולם, ללא איגום.

ההקלה המדוברת, כך נמסר, קשורה ככל הנראה לעובדה כי הבדיקות המחמירות לעשרות אלפי בחורים שישובו מחופשת החנוכה בבתיהם, ייצרו עומס אדיר על המערכת.

עוד אומרים גורמים במשרד הבריאות, בשיחה עם 'כיכר השבת', כי "ההקלה הזו אינה מתאימה כמובן למקומות עם תחלואה גבוהה. מה שאומר, כי זו עדות על מצב תחלואה טוב יחסית בישיבות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר