'אולי עבדו עלי'

אין גבול: "חלק מהחרדים לא יודעים צבעים, למשל ברמזור"

מכירים חרדים, בני 15-16, שלא בקיאים בצבעי האדום-ירוק-כתום של הרמזור? לינה צ'פלין, מהבמאיות הוותיקות בישראל, סיפרה שפגשה כאלו, אך בשיחה עם 'כיכר השבת' ניסתה להבהיר את דבריה (ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

יש בקרב בני הציבור החרדי, אנשים שפרימיטיביים עד כדי כך שאינם יודעים צבעים; נשמע לכם הזוי? אתם לא לבד, אך כך לפחות מספרת אחת מהבמאיות הוותיקות בישראל.

לינה צ'פלין בת ה-86, העניקה היום (שלישי) ראיון לעיתון 'הארץ', לקראת פרסום סרט שביימה על חרדים, ובדבריה השמיעה את הטענה המדוברת.

"כשהתחלנו את התחקיר", מתארת הבמאית, "הגענו לבית שמש ביום שישי. הדבר הראשון שאתה רואה, זה שהעולם הוא בשחור-לבן. אין צבעוניות".

וכאן בא המשפט הבלתי ייאמן הזה: "אחר כך כשדיברתי איתם, הבנתי שחלקם - עד גיל 15-16 - לא יודעים שמות של צבעים. הם לא ידעו, למשל, להגיד את הצבעים ברמזור".

לינה צ'פלין (באדיבות המצלם)

בשיחה שקיימה לפני זמן קצר עם 'כיכר השבת', לאחר ששמעה לראשונה על ההד שקיבלו דבריה ברשתות החברתיות, משמיעה צ'פלין קולות של חרטה: "עכשיו שאנחנו מדברים על זה שוב, אני חושבת אולי חמדו לי לצון".

"יתכן ועבדו עלי, הצעירים החרדים שבאמת אמרו לי שאינם יודעים צבעים", היא אומרת. "ואולי היו אלה קשיי שפה, משום ששפת האם שלהם היתה אידיש, ולא השפות שאני דוברות, עברית וגרמנית".

ולסיום מדגישה הבמאית: "חבל לי שיצא מזה דברים לא טובים, ושהסיפור - שבאמת אירע - הוצא כך מהקשרו, בפרט בתקופה הקשה הזאת של יחסי חרדי-חילונים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר