ינצח את הנגיף?

השלב הראשון בניסוי החיסון לקורונה עבר בהצלחה

היום ניתן בהדסה עין כרם החיסון האחרון למשתתף ה-40 במסגרת השלב הקליני של החיסון לקורונה, אותו פיתח המכון הביולוגי. כעת ניתן להתחיל בשלב השני של הניסוי (אקטואליה)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: אבי חיון)

היום (חמישי), ניתן בהדסה עין כרם החיסון האחרון למשתתף ה-40 במסגרת השלב הקליני של החיסון לקורונה, אותו פיתח המכון הביולוגי.

עד היום, חוסנו במרכז למחקר קליני בהדסה עין כרם ארבעים משתתפים, בין הגילאים 18-55, כולם ללא מחלות רקע.
המשתתפים ממשיכים להיות במעקב צמוד של צוות המרכז, הכולל ביקורים לצורך בדיקות רפואיות שונות, עדכונים שיחות טלפוניות, ושיתוף באפליקציה ייעודית את נתוני מצבם הבריאותי.

חנה דרורי, ראש צוות המרכז למחקר קליני בהדסה מסרה: "התקשורת עם המשתתפים בשלב הראשון בניסוי מצויינת. אנחנו מקבלים מהם עדכונים שוטפים ושיתוף הפעולה פשוט נפלא. המשתתפים מתבקשים לעדכן באפליקציה ייעודית את מצבם הרפואי ולהגיע למרכז לבדיקות שונות, ולשמחתנו זה עובד בצורה הטובה ביותר והתוצאות מאוד משמחות".

פרופ׳ יוסי קרקו, מנהל המרכז למחקר קליני בהדסה אמר: "אנחנו שמחים לבשר כי השלב הראשון (פאזה ראשונה) במחקר הקליני לחיסון הקורונה עבר בהצלחה. מתוך מעקב אחר המשתתפים שחוסנו עד כה, החיסון עבר ללא תופעות לוואי יוצאות דופן, וזה נראה מבטיח מבחינת בטיחות - דבר מאוד חשוב בשלב הראשון של הניסוי".

קרקו אמר כי כעת ניתן להתחיל בשלב השני, "לקראת השלב השני בניסוי (פאזה שניה) בו נתחיל בקרוב, אנחנו קוראים לנשים וגברים בגילאי 18-85, גם כאלה עם מחלות רקע - לבוא ולהתחסן ולתרום לפיתוח החיסון הישראלי".

כזכור, לבינתיים קנה ישראל מיליוני מנות חיסון מחברות מודרנה ופייזר שכבר השלימו את פיתוח החיסון ועברו את כל שלבי החיסונים. לפיתוח החיסון הישראלי ישנם יתרונות רבים לצד הזמינות, יהיה ניתן להשתמש בו במקום החיסונים מחו"ל אותם ניתן יהיה למכור בקלות למדינות אחרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר