התוועדות וירטואלית

כך יחגגו חב"ד את חג הגאולה בצל הקורונה

על רקע החשש מסגר, בחב"ד נערכו מבעוד מועד לחגיגות המסורתיות לציון שחרורו של מייסד החסידות מהכלא: מערכות אישיות שיופצו להמונים ועד הפקת מולטימדיה חסידית שתשודר בהתוועדויות הזום (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
התוועדות י"ט כסליו, שנה שעברה בכפר חב"ד (צילום: באדיבות המצלם)

היערכות ותכונה רבה בחסידות חב"ד לקראת ציון 222 שנים לי"ט–כ' כסלו, חג הגאולה של האדמו"ר הזקן, בעל התניא והשולחן ערוך.

על רקע הגבלות הקורונה נערכו מבעוד מועד בחב"ד כדי להביא גם השנה, וביתר שאת וביתר עוז, את בשורת החסידות וחג הגאולה למאות אלפים, מכל הקהלים, העדות והחוגים, בכל פינה בארץ.

לקראת ציון החג, השיקו בצעירי חב"ד תוכנית וידאו מיוחדת להתוועדויות י"ט כסלו – שאותה ניתן להקרין בהתוועדות ב'זום' או במקום פתוח, על פי ההנחיות.

ההפקה תעסוק ברעיון 'השגחה פרטית', ותנגיש את הזוויות החסידיות, בשפה בהירה ובאמצעים ויזואליים מושקעים.
בהפקת הווידאו יהיה אפשר לצפות בשיחת קודש מיוחדת של הרבי מליובאוויטש, ברכת רב מפורסם למשתתפים, סיפור ממקורבים וניגוני חב"ד. כחלק מהתוכנית תצא לאור חוברת לימוד והכנה הכוללת שיחה ומאמר.

השנה, מאחר שי"ט כסלו חל בשבת קודש, מתכננים בצעירי חב"ד להשיק גם 'ערכת חג הגאולה' לכלל הציבור הרחב ובני משפחותיהם, לסעודת שבת משפחתית בסימן י"ט כסלו.

הערכה תכלול תפאורה חגיגית לשולחן, כרטיסיות הפעלה ובהן תכנים להתוועדות המשפחתית ו'משחק תניא בריבוע' – משחק רביעיות המעביר ערכים מתוך התניא לכל בני המשפחה.

בראש היוזמות של זרוע הפעילות הארצית של חב"ד לרגל חג הגאולה, תושק תוכנית 'חלוקת הש"ס', לכלל הציבור, וזאת כפי בקשת הרבי לפעול בעניין לקראת יום סגולי זה.

בעל הגאולה, כ"ק אדמו"ר הזקן, דרש מהחסידים (באיגרת הקודש המפורסמת שנדפסה בסיום ספר התניא): "לגמור כל הש"ס בכל שנה ושנה, ובכל עיר ועיר לחלק המסכתות על-פי הגורל או ברצון, ועיר שיש בה מניינים הרבה – יגמרו בכל מניין ומניין, ואם איזה מניין קטן מהכיל – יצרפו אליהם אנשים מאיזה מניין גדול, בבל ישונה, חוק ולא יעבור!".

מאחר שלא כל אחד מהמקורבים בציבור הכללי יכול להתחייב לסיים מסכת שלמה במהלך השנה, משיק צעירי חב"ד פרויקט מיוחד של חלוקת כל דפי הש"ס ביחידות של דפים. במקום סיום הש"ס לפי מסכתות, כל אחד מתחייב למספר דפים שהוא יכול ללמוד ויחד מסיימים את לימוד כל הש"ס. בהתאם לצורך ייפתחו חלוקות נוספות. המצטרפים מתחייבים לסיים את הדפים שבחרו במהלך 'השנה החסידית' עד ח"י כסלו תשפ"ב.

השנה, כאמור, ייערכו חלק מההתוועדויות במתכונת פיזית (במקומות פתוחים) ועל פי ההנחיות של משרד הבריאות, וחלק מהן במתכונת וירטואלית.

בהתוועדויות יישאו דברים רבנים, משפיעים ושלוחים, שיחזקו את קהל המשתתפים בלימוד תורת החסידות ובהתדבקות באורה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר