סקרים רבותי, סקרים

כל הפרטים על מחקרי דעת הקהל של 'כיכר השבת'

כל מה שרציתם לדעת על השאלונים של 'כיכר השבת' המאפשרים לכם להשפיע על דעת הקהל וסדר היום של הציבור החרדי, באנונימיות מוחלטת. הפרטים - בפנים (חרדים)

אלי דן | כיכר השבת |
הגיע הזמן שלכם לקבוע, מה דעתכם? (צילום: פלאש 90)

מאז ימי כסוקר טלפוני צעיר במכון סקרים ידוע, אני יודע לזהות את כוחם של מחקרי דעת קהל. זיהיתי את השפעתם של הסקרים, כאשר מהלכים משמעותיים במשק ובציבוריות הישראלית נקבעו לפי השאלות ששאלנו מגיבים אדיבים - יותר או פחות - שהשקיעו כמה דקות מזמנם בכדי לחוות את דעתם על מיזוג בין בנק אחד לחברו, או על תדמיתו של פוליטיקאי מפורסם, וכן על זה הדרך.

מחקרי דעת קהל, או בשמם הידוע סקרים, הינם כלי אפקטיבי ביותר על מנת להבין את רחשי לבו של הציבור. מחקרי דעת הקהל של 'כיכר השבת' בשיתוף 'קיימא', הינם כלי מקצועי להבנת הלכי הרוח בציבור, והפניית תשומת לב ציבורית אל מצוקות הדורשות מענה, או אל מגמות שחשוב להביא אותן לידיעת הציבור.

רוצים דוגמאות?

בסדרת מחקרים שערכנו בתקופה האחרונה, הדגישו המשיבים את האתגר הרוחני והלימודי שמציבה הקורונה לדור הצעיר, יתכן וזו הדאגה המשמעותית ביותר עבור הציבור החרדי, איך מתמודדים מול המגפה כאשר בבת עינה של המשפחה החרדית הוא חינוך הילדים? בפרט כאשר רבים בציבור אינם מחוברים באופן רציף לתכנים ברשת והאתגר הלימודי מתעצם.

• שומרים על הנר

נכון הוא שרבים מכם מזדהים עם המצוקה, אבל אגלה לכם סוד ידוע, מקבלי ההחלטות לא תמיד חשופים לחוויות האישיות ולמספרים העצומים של המשפחות החוות מצוקה. אנחנו מניחים להם את המספר מול העיניים, כך יכולים הגורמים הרלוונטיים לקבל החלטות המתאימות למצוקותיו של הציבור.

כרגע אנו בעיצומו של סגר שלישי הדוק, קריאה ציבורית נרחבת למתווה לימודים משופר למגזר החרדי, שלא יצריך את המגזר להיגרר להפרת הנחיות הממשלה יכולה להיות בעלת הכרעה משפיעה ביותר, בפרט לאור מערכת הבחירות הקרובה.

האם יש לחשוש מסכנה רוחנית לבחורי ישיבות בעקבות המצב?

דוגמא נוספת היא רמת התחלואה, המחקרים שלנו מנטרים כמעט בכל שבוע את רמת התחלואה בקרב הריכוזים החרדים, ובשונה מדיווח למשרד הבריאות, אנחנו לא רוצים וגם לא יכולים לדעת מי המשיב כך שהמענה לסקר אנונימי לחלוטין ואיננו מחייב את העונים בבידוד. בדרך זו ניתן לקבל תוצאות מדויקות יותר על מצב התחלואה, בפרט כאשר על פי המחקר שלנו חלק לא מבוטל מן הציבור איננו ממהר לדווח על הופעת תסמינים מחשש בידוד.

במסגרת המחקר שלנו זיהינו לפני כשבועיים עוד בטרם החלה ההתפרצות הנוכחית, בשעה בה נראה היה כי המגזר החרדי כבר פיתח חסינות עדר כלפי המחלה, כי ככל הנראה קיימת תחלואה סמויה שאיננה מדווחת. מיהרנו להתריע בפני הציבור על האבחנה, שלצערנו התבררה כנכונה.

כמו כן, בעזרת פילוח תת מגזרי הצלחנו להבחין, כי ככל הנראה דווקא המגזרים שחלו עד לשלב זה פחות מבעבר כמו המגזר הליטאי והספרדי, הם שפיתחו תחלואה מואצת בגל הנוכחי.

כדאי לזכור ולהזכיר, שעריכת מחקרי דעת קהל הוא מקצוע המצריך ידע נרחב, ותוצאות המחקר שאנחנו מציגים הן ברמה מקצועית גבוהה ביותר. זאת בשונה מסקרים חובבניים המסתובבים ברשת ונועדים בעיקר לצרכי שעשוע.

אז מה אתם אמורים לעשות? פשוט להיכנס פעם/פעמיים בשבוע לסקר החדש לשתף אותנו מה דעתכם בנושאים שונים, וזהו, אתם שותפים להשפעה משמעותית על סדר היום הציבורי. אנחנו כמובן נספר לכם בכל פעם שאמרתם משהו מעניין.

אה, ואל תשכחו, לא לעזוב באמצע כי מה שעניתם עד אז ימחק. נתראה בסקר הבא.

בינתיים, תנו הצצה על מקבץ תוצאות מן התשובות שעניתם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר