הסגר יוארך

17% מהחולים קשה חוסנו - במנה הראשונה

ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס אמרה כי התחלואה בישראל בשיא, אך מקדם ההדבקה יורד. לדבריה, היא לא רואה תרחיש שבעוד 10 ימים נצא מהסגר (אקטואליה)

(צילום: Yossi Aloni/Flash90)

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי-פרייס, אמרה הערב (שלישי) כי "עברנו את הרף של אלף חולים קשים וקריטיים בבתי החולים", אך מעריכה כי הסגר יימשך יותר מהמתוכנן.

לדבריה, 17% מתוך החולים במצב קשה, הם כאלו שכבר קיבלו את המנה הראשונה של החיסון לנגיף הקורונה.

לגבי מספר המאומתים היומי אמרה כי "מעולם לא היה נתון כזה". ד"ר פרייס הוסיפה כי "יש התחלה של מגמת ירידה במקדם ההדבקה, אך הוא עדיין גבוה ומעיד על התפשטות הנגיף".

"כל הנתונים שעליהם אנו מסתכלים, כמו גם כמות האנשים שחלו אחרי שקיבלו מנת חיסון אחת, לא מפתיעים אותנו כי חייבים לקבל את מנת החיסון השנייה ולא לוותר עליה", אמרה.

ד"ר שרון אלרעי פרייס הוסיפה כי "אי אפשר לדמיין במצב הנוכחי שבעוד עשרה ימים נצא מהסגר. אנחנו מחכים לראות מה יהיה המצב ומקווים לראות האטה".

"עכשיו נכנס לנו הפקטור של החיסונים, וכיצד הם משפיעים על תחלואה קשה. כשנראה ירידה בתחלואה הקשה נתחיל לפתוח".

"מספר הנפטרים עולה גם כן. היינו בממוצע של 10 פטירות ליום, והיום עומד הממוצע על 40-50 ביום. קשה לנו לראות את זה ואנחנו יודעים שהמספרים עוד יעלו לפני שהם יירדו".

ראש שירותי בריאות הציבור התייחסה למידע שמעביר משרד הבריאות לחברת פייזר, בתמורה לקבלת החיסונים בשלב מוקדם: "נפרסם את כל ההסכם באופן מלא ושקוף. המידע שמועבר לפייזר הוא כללי בלבד".

היא פירטה כי "המידע הוא על כמות החולים לשבוע, קשים וקריטיים. לא עובר שום מידע אחר, אפילו לא על תופעות לוואי או מחלות רקע. שום דבר כזה. רק מידע על מצב התחלואה בישראל כדי לראות מתי, עם החיסונים, אנחנו מגיעים למצב שבו אנחנו מתחילים לשבור את העקומות ולראות את המגפה הזאת מאחורינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר