הערבים זועמים

טייס 'אמירייטס' סירב לטוס לישראל והושעה

חברת התעופה המובילה של איחוד האמירויות השעתה טייס תוניסאי שסירב לבצע טיסה לישראל, מהלך שעורר זעם בעולם הערבי • 'המכשול לנורמליזציה עם הישות הישראלית' (בעולם)

אלי דן | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

חברת התעופה המובילה של איחוד האמירויות, "אמירייטס" השעתה טייס תוניסאי עקב סירובו להטיס מטוס לישראל, מהלך שהוביל לגינוי בעולם הערבי.

הטייס התוניסאי מונם סאהיב אל-טאבה כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי חברת התעופה אמירייטס השעתה אותו "בשל סירובי להשתתף בטיסה לתל אביב".

"אללא הוא [היחיד] שדואג לי ... אני לא מתחרט," כתב. אל-טאבה הושעה עד להצגתו בפני ועדת המשמעת.

פעילים ערבים גינו את ההשעיה, ושיבחו את אל-טאבה על "עמדתו ההרואית" לסרב להכיר במשטר הישראלי למרות הסכם הנורמליזציה בין האמירויות לישראל.

"מי שיוותר עבור אללא, אללא יפצה אותו במשהו טוב יותר", אמר הפעיל הפלסטיני תאמר אלישל. "הטייס החופשי המכובד הזה ורבים אחרים כמוהו הם המכשול לנורמליזציה עם הישות הישראלית שהכובשים חוששים ממנה", כתב פעיל אחר, חיהב אדין מלולי.

כזכור בספטמבר החלו חברות התעופה הישראליות להפעיל טיסות ישירות בין תל אביב לדובאי.

כל הפלגים הפלסטינים גינו את הנורמליזציה וכינו אותם בגידה. מה שהכעיס במיוחד את הפלסטינאים היא העובדה כי משלוחים של תוצרת חקלאית מהתנחלויות ישראליות שווקו לאיחוד האמירויות.

תוניסיה מצהירה בעקביות כי אין בכוונתה ללכת בעקבותיה שכנתה ולנרמל את היחסים עם ישראל. בהצהרה שמסר לאחרונה משרד החוץ התוניסאי נאמר: "מכיוון שתוניסיה מכבדת את עמדותיהם הריבוניות של מדינות אחרות, היא מאשרת כי עמדתה היא עקרונית, ושינויים בסצנה הבינלאומית לעולם לא ישפיעו עליה".

בפועל תוניסיה ואלג'יריה מסרבות לאפשר למטוסים ישראלים לעבור בשמיהם בדרכם למרוקו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר