העירייה אישרה

המקום בו תוקם שגרירות ארה"ב בירושלים

בעיריית ירושלים אישרו היום שני מתחמים אפשריים, עבור שגרירות ארצות הברית בירושלים. "רגע היסטורי המתרחש על רקע השינוי המדיני שאנו חווים", אמר ראש העיר (אקטואליה)

השגרירות בירושלים (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

שגרירות ארצות הברית בישראל עברה כבר לפני קרוב לשלוש שנים לעיר ירושלים, כפי שהנשיא טראמפ התחייב. היום (רביעי) עיריית ירושלים אישרה שני מתחמים עבור השגרירות האמריקאית בבירה.

התוכניות מציעות שני מתחמים דיפלומטים, הראשונה היא הרחבת המתחם הקיים היום בשכונת ארנונה לגודל של 50 אלף מ"ר. התוכנית השנייה, היא ב'מתחם אלנבי', הממוקם בין הרחובות חנוך אלבלק, דניאל ינובסקי ודרך חברון בגודל של 60 אלף מ"ר.

יצוין, כי כל אחד מהמתחמים שאושר היום, כולל מבני משרדים, מגורים וביטחון עבור העובדים.

ברכתו של הנשיא טראמפ על העברת השגרירות (צילום: מתוך שגרירות ארה"ב בפייסבוק.)

בעירייה מדגישים: "בכל הנוגע למלון דיפלומט, ובסיכום עם נציגי השגרירות, הוחלט כי המבנה לא יפונה עד למציאת פתרון ראוי לדיירי המבנה. מספר הקומות מותאם למדיניות התכנון לשכונות הצמודות; 10 קומות כלפי דרך חברון ועד 5 קומות ביתר המתחמים".

עוד מוסיפים בעירייה: "העברת המתחמים הדיפלומטים במלואם לירושלים, בירת ישראל, הנה מהלך חשוב ומשמעותי למדינת ישראל. בעירייה מקווים כי בעקבותיו יצטרפו למהלך מדינות נוספות".

(אהתכנית המלאה אותה ערך משרד האדריכלים יגאל לו)

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר בהתרגשות: "זהו רגע היסטורי ומרגש המתרחש על רקע השינוי המדיני שאנו חווים בימים אלה עם הסכמי השלום המבורכים. אני סבור כי הצעד הנוסף של העצמת מתחמי השגרירות בירושלים, והמשך העברתה לבירה היא סנונית ראשונה לנציגויות נוספות שיעתיקו את מקומן לבירה".

"השגרירות במתחם אלנבי, צפויה להיבנות על ציר הרכבת הקלה ולהגביר את פיתוחה של העיר למען תושביה, וזאת בהמשך לתכנית האב בתלפיות שאושרה זה מכבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר